סיורים בעקבות חג החירות והפסחא בחול המועד פסח



איך חגגו את הפסח בתקופת בית המקדש? מהן המסורות הנהוגות בפסח? סיפורה של בת הכוהנים. כל זאת ועוד במסגרת סיורי יד יצחק בן צבי בחול המועד פסח

חג האביב, חג החירות וחג המצות הם חלק משמותיו של חג הפסח. אך חג הפסח הוא גם חג העליה לרגל לירושלים, חג הפסחא הנוצרי, חג האביב ופריחה. במהלך חול המועד פסח, יערכו סיורים אשר יתחקו אחר המנהגים הייחודים של החג ומסורות עתיקות הן ביהדות והן בנצרות.

סיורי הפסח יתקיימו בין התאריכים 8-12.4.2012, ט"ז- כ' בניסן, תשע"ב.

 מדי יום במהלך חול המועד פסח יתקיימו סיורים ייחודיים שיעסקו במסורות יהודיות, נוצריות ונושאים נוספים:

  • יום א' 8.4 ט"ז בניסן - המשיח קם? אכן הוא קם- סיור בעקבות סיפורו של ישוע בחג הפסחא לאחר שקם לתחיה. במהלך הסיור יבקרו המשתתפים ברובע הנוצרי ויצפו במיסות חגיגיות ותהלוכות.
     
  • יום ב' 9.4 י"ז בניסן - תיאטרון חוצות בלב העיר- סיור משפחות המשולב בהצגות דרך ומתאים. במהלך הסיור נדבר על עולי הרגל לירושלים, ונפגוש את בת הכוהנים, קבצנית ודמויות נוספות.
     
  • יום ג' 10.4 י"ח בניסן - אביב בדרך לירושלים-  סיור משפחות בעקבות הפריחה ברכס שיירות, המשלב את סיפורם של פורצי הדרך לירושלים במלחמת העצמאות.
     
  • יום ד' 11.4 י"ט בניסן - עיר בהר- אל בטן האדמה בארמון הנציב- סיור אל איזור עירוני שמוכר בעיקר בשל התצפית ,אך טומן בחובו טבע עירוני ואמת מים עתיקה.
     
  • יום ה' 12.4 כ' בניסן - לכל אחד יש פסח משלו -  חודש ניסן הוא חודש של מסורות בדת היהודית והנוצרית. הסיור יתמקד בחג הפסח והפסחא, תוך סיור בעיר העתיקה ודיון על מקורות החגים.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה