פסטיבל הולגאב ליצירה אתיופית ישראלית-בבית הקונפדרציה



פסטיבל הוּלֵגֵאבּ ליצירה אתיופית-ישראלית מתקיים בהפקת בית הקונפדרציה ונועד במטרה לקדם את העשייה האתיופית בתחומי האמנות השונים

פסטיבל הוּלֵגֵאבּ השני יפתח  ביום שלישי 13 בדצמבר 2011 ויימשך כשבוע ימים. פסטיבל זה, אשר נוסד במטרה לתת במה ולחשוף את רבגוניותה של העשייה התרבותית האתיופית הישראלית על גווניה השונים, בתחומי התיאטרון, המחול והמוסיקה.

השנה יוצגו במסגרת הפסטיבל 6 מופעים: 2 הצגות של אנסמבל התיאטרון הולגאב, מופע בכורה של להקת המחול ביתא, ו-3 מופעים מוסיקליים. 

הפסטיבל ייפתח במופע של ההרכב שַבָּתֶה, המבצע יצירות ג'אז אתני מרתקות בהנהגתו של נגן הסקסופון אבטה בריהון. בריהון, סקסופוניסט, ג'אזיסט ונגן בלוז בעל שם עולמי, משלב מקצבי ג'אז מערביים עם מוסיקה אתיופית מסורתית.

המופע משלב טקסטים ממזמורי תהילים יחד עם מוסיקת נשמה יהודית, שירי עם אתיופיים וג'אז מקורי.

את תחום המחול תייצג בפסטיבל להקת ביתא , אשר הוקמה על ידירות אשלוהפכה זה מכבר לגורם משמעותי בעולם המחול. הלהקה מופיעה בכל רחבי הארץ ובעולם, ואף זוכה להצלחה גדולה באדיס אבבה. הלהקה מציגה מפגש תנועתי בין מחול אתיופי למחול עכשווי, ובמופע "רגעים" תציג יצירה חדשה מאת הכוריאוגרף צביקה היזיקיאס, מורה ורקדן היפ-הופ, לצד יצירות בולטות מרפרטואר הלהקה.

את הפסטיבל יחתום מפגש מוסיקלי ייחודי - ההרכב זבולון דאב סיסטם, המארחאת הזמרת אסתררדא. לאחר חמש שנים של הופעות הפכה להקת הרגיי זבולון דאב סיסטם לתופעה מוסיקלית עולמית. לקראת אלבום הבכורה שלהם ולפני סיור גדול באירופה יחתום ההרכב את הפסטיבל במופע מלהיב בו תתארח זמרת הנשמה והשחקנית אסתר רדא.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה