40 שנות עבודה ברטרוספקטיבה לצלם ירושלים הירושלמי יורם להמן



עבודותיו של הצלם הירושלמי יורם להמן, שעמד בראש החוג לצילום במכללת הדסה ולימד בו עשרות שנים, יוצגו בתערוכת רטרוספקטיבה תחת השם "צילומים" בגלריית החוג

כבר בהיותו בן ארבע עשרה, בשנות החמישים, היה יורם להמן שוליה של הצלם הירושלמי אלפרד ברנהיים. לאחר מכן נסע לניו יורק, שימש כאסיסטנט של הצלם ריצ'ארד אוודון, וגם עבד כצלם עצמאי. בין היתר נשלח להמן על ידי סוכנות הפיתוח של האו"ם לצלם באפריקה ובדרום אמריקה. בשנות השבעים חזר לארץ והקים סטודיו עצמאי לצילום. 

במהלך חייו עסק יורם להמן בתחומי צילום רבים. הוא עסק בצילום אופנה, ארכיאולוגיה, ארכיטקטורה, וצילם עבור מוזיאונים ועיתונים. בין היתר צילום למוסף "הארץ" ול"מוניטין" ושימש כצלם מערכת של "כותרת ראשית". בכל אותן שנים ליוותה אותו המצלמה בפרויקטים נוספים ושונים .

בגלריית החוג לתקשורת צילומית במכללת הדסה תפתח השבוע -  במסגרת "מנופים", עונת התערוכות בירושלים - רטרוספקטיבה לצילומיו של יורם להמן.  תערוכה זו עומדת בסימן סיכום עבודתו של להמן שלימד בחוג לצילום משנת 1987 ועמד בראשו החל מ 1996.

תערוכה זו מקיפה ארבעים שנות עבודה. היא כוללת צילומים נדירים שחלקם מוצגים כאן לראשונה. הצילומים נלקחו מתוך סדרות שצולמו באירלנד, דרום אמריקה, ירוחם, פורטרטים של דמויות מירושלים, תיעוד של יום הגיוס לצבא, וכן סדרת תמונות של חפצים יומיומיים, שהצילום שלהם במצלמת נקב מקנה להם מימד מונומנטאלי.

הפתיחה:  יום חמישי, 27.10.2011  בשעה 18:00

במכללת הדסה, הנביאים37  ירושלים

נעילה: יום חמישי, 29.12.2011

התערוכה פתוחה לקהל, ללא תשלום

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה