ז'קלין ואן דן דריסט - "רחוקה מהבית"



"רחוקה מהבית" - תערוכה של הציירת ההולנדית ז'קלין ואן דן דריסט

החל מהיום (ה') בשעה 18:00 תוצג התערוכה "רחוקה מהבית" בגלריה העירונית ירושלים.
זוהי תערוכתה הראשונה של הציירת ההולנדית ז'קלין ואן דן דריסט. בתערוכה מוצגים כשלושים מעבודותיה, ציורי שמן על בד של נשים ונופים.

 
ז'קלין, ילידת הולנד, 1961, עלתה לישראל בגפה ב - 1982. היא למדה באוניברסיטה העברית בירושלים לתואר ראשון בהיסטוריה כללית ותואר שני בתקשורת במסלול תרגום.  בעשור האחרון, במקביל לעבודתה כמדריכת צ'יקונג וטאי צ'י, למדה ציור אצל  תרצה פרוינד, אלכס קרמר וענת אשד.

שם התערוכה "רחוקה מהבית" אותו העניקה הציירת לאוסף ציוריה מתייחס מחד, לתחושות הזרות שלה כהולנדית בישראל ובמישור הרוחני- פילוסופי תחושה של זרות בתוך עצמה. מבחינה זאת, היא מבהירה, מרבית בני אדם הם למעשה רחוקים מהבית. ז'קלין הקימה את משפחתה בישראל, אולם הזיכרונות, הריחות, הנופים, נשארו אי שם בנמל האם- הולנד.
 
ז'קלין מציירת בעיקר את עצמה, את נופי ילדותה וסביבתה. מרבית הציורים שלה הם מעין דיוקנאות עצמיים וזיכרונות מנופים שהיא אוהבת ונוצרת בליבה. היצירות מופשטות כאשר במסגרת הציור הפיגורטיבי, השאיפה של הציירת היא לפשט את הציור, המרחב והאובייקט המצויר.

רוב הדמויות בציורים הן נשים אנונימיות ובלתי מזוהות ואינן קשורות למקום, מרחב או זמן. אין שימוש במודלים. מצד אחד מבטאות הדמויות מצב רגשי פנימי עמוק של הציירת ובו בזמן הדמויות משדרות אוניברסאליות.
 
הגלריה העירונית, רחוב יפו 17, ירושלים (מול כיכר ספרא), הגלריה פתוחה בימים א-ה : 09:00 – 16:30  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה