תערוכה חדשה במוזיאון ידידי ישראל- כוחה של המילה



אימרות שבחרו שורדי ושורדות שואה כדרך חיים | הכניסה לתערוכה חופשית

צילום: מיטל פניו

״כל עוד היכולת המנטלית והפיזית מאפשרת לך, היה מאושר ותמצה את החיים", "בחיים עוברים חוויות רבות, הסתכלו תמיד קדימה והודו על המשפחה, הבריאות ועל כל מה שיש".

"בריאות, חוש הומור ואופטימיות הם תנאים לחיים טובים"...

כ-40 אימרות בחרו חברי קבוצת שורדי השואה 'בובות וחלומות' להציג בתערוכה חדשה שתפתח השבוע בחצר מוזיאון ידידי ישראל בירושלים, פרי שיתוף פעולה של הקבוצה בהנחייתה של מיכל פונדמינסקי ומוזיאון ידידי ישראל.


מיכל פונדמינסקי תרפיסטית ומנחת הקבוצה: "את הקבוצה הקמנו לפני כ-12 שנה כדי לתת מענה לניצולי השואה החיים בעיר. לשמחתי, למרות הסבל והקשיים שהחיים זימנו להם, עם הרבה חוכמה, ניסיון חיים, דרך ארץ וערכים הם הצליחו לזקק את מה שבאמת חשוב, לראות וללמוד להעריך את הטוב בכל דבר. מטרת התערוכה כשמה כן היא 'כוחה של המילה', מילים יכולות לגרום לאנשים לעצור לרגע ולעשות שינוי, ודווקא בימים סוערים שעוברים עלינו.. בנימה אישית גם אני למדתי משהו אמיתי על החיים ועל חשיבה חיובית וכיצד להפוך חוויות לטובות יותר ולחיות בשלום ובאהבה. אני מזמינה את הקהל הרחב, גברים נשים מבוגרים וילדים לבקר בתערוכה המיוחדת הזאת".


דניאל וואיצ'ק מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל מציין "אנו שמחים ונרגשים לארח תערוכה כה ייחודית. כולנו שאלנו את עצמנו לא פעם איך אפשר לשרוד אחרי תופת בלתי אפשרית ולהמשיך בחיים לגדול ולהתעצם. התערוכה לדעתי מעניקה לנו את התשובה לכך. חברי הקבוצה, שלכל אחד מהם סיפור חיים קשה, הם אנשים אופטימיים ומיוחדים תאבי חיים ופעילים נותנים לנו מתנה וחשוב לשמוע מהם מה מנחה אותם בחיים כיום. חשוב לציין כי מוזיאון ידידי ישראל פועל רבות למען ניצולי השואה בארץ ובעולם והתערוכה מהווה נדבך נוסף במסגרת הפעילות בנושא".


בתערוכה מובאים הציטוטים של כל אחד ואחת מהשורדים לצד תמונתו.ה ומתחת קוד QR שניתן לסרוק ולהגיע לאתר המוזיאון ולסיפור האישי של השורד/ת.


מוזיאון ידידי ישראל בנחלת שבעה בירושלים הוא מרכז היסטורי חווייתי המאפשר למבקרים בו, להכיר את הגיבורים והסיפורים של הלא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול ולסייע בהקמת מדינת ישראל זאת באמצעות 7 מיצגי מולטימדיה אור-קוליים מתקדמים המשלבים סאונד, אפקטים ייחודיים וטכנולוגיה חדשנית, להכיר דמויות הרואיות משולבים בסיפורי גבורה שלא הלא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול ולסייע בהקמת המדינה.


המוזיאון פועל רבות למען ניצולי שואה בארץ ובעולם. דר' מייק אוונס, מייסד המוזיאון הקים יחד עם בנו מייקל, שכיום מכהן כנשיא ידידי ישראל, מרכז קהילתי לניצולי שואה בירושלים כולל דירות מאובזרות בקמפוס המוזיאון. אוונס מממן מזה שנים רבות אלפי ניצולי שואה בישראל ובאוקראינה. אחת לחודש מארגן עבורם המוזיאון פעילויות, הופעות ואירועים לחג ואף את טקס בר ובת המצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג אותו מעולם. בעקבות המלחמה באוקראינה סייעו מייק ומייקל אוונס בהוצאת עשרות ניצולי שואה ומשפחותיהם מאוקראינה, חלקם עלו לישראל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה