פרופ' דניס וייל ימונה למנכ"ל מוזיאון ישראל



מועצת המנהלים של המוזיאון בחרה פה אחד בפרופ׳ וייל מבין מועמדים רבים מהארץ ומהעולם. לרגל כניסתו לתפקיד, הוא יעלה לישראל ויתגורר בירושלים

 קרדיט צילום: John Faier

מוזיאון ישראל, ירושלים הודיע היום כי פרופסור דניס וייל (60) נבחר לתפקיד מנכ"ל המוזיאון. וייל, יליד שווייץ, הוא בעל תואר שני בעיצוב מהמכון הטכנולוגי של אילינוי(IIT)  בשיקגו וכן בוגר הנדסה כימית מהמכון הטכנולוגי השווייצי (ETH)  בציריך.

מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל בראשות עו"ד יצחק מלכו, בחרה הערב פה אחד בווייל, לאחר תהליך חיפוש מעמיק ומורכב שארך מספר חודשים וכלל בדיקה של מועמדים רבים מהארץ ומחו"ל. וייל יכנס לתפקיד מנכ"ל המוזיאון בתחילת מרץ 2022. הוא יחליף בתפקיד את פרופ' עידו ברונו, שכיהן בתפקיד זה בארבע השנים האחרונות.

וייל פועל בתחום העיצוב מזה כ-30 שנה, תוך שהוא מתרכז במיוחד בעיצוב חדשני במגזרים העסקי, הציבורי והחברתי. הוא פעיל חברתי בעל מחויבות גבוהה והיה חבר מוביל במועצות מנהלים של ארגונים חברתיים בסקטור הפרטי והציבורי כאחד. הוא כיהן לא אחת כחבר בוועדות מייעצות ובוועדות פרסים בחו"ל ובארץ בתחום העיצוב והינו בעל ניסיון רב בגיוס כספים ובארגון אירועי תרבות בינלאומיים בהשתתפות מוזיאונים, אמנים וסופרים. בנוסף, כיהן וייל כסגן נשיא לחדשנות ועיצוב בחברת מקדונלדס העולמית.

וייל הוא חבר מוביל בשורה של ארגונים יהודיים בעולם וביקר בארץ פעמים רבות, לפרקי זמן קצרים וממושכים כאחת. הוא דובר מספר שפות, ולרגל כניסתו לתפקיד יעלה לישראל ויתגורר בירושלים.

עו"ד יצחק מולכו, יו"ר מועצת המנהלים של המוזיאון: "במהלך הקריירה שלו, הוכיח פרופ' דניס וייל כי הוא יודע לשלב בין יכולות עיצוביות ואנליטיות לבין חשיבה חדשנית באופן המוביל להצלחה. אנו משוכנעים כי ניסיונו הניהולי של דניס וכישרונו הרב כמעצב, מגייס כספים ואסטרטג, יחזקו את המוזיאון כלפי פנים וגם את מעמדו כאחד המוזיאונים המובילים בעולם".

דניס וייל: "אני גאה על בחירתי כמנכ''ל הבא של מוזיאון ישראל, אחד המוזיאונים המובילים בעולם ומוסד התרבות הגדול והחשוב בישראל. חדשנות מבוססת על שיתופי פעולה ויצירתיות, ואני נרגש לעבוד יחד עם האוצרים, המנהלים והעובדים המוכשרים של המוזיאון כדי להשיא את פעולותיו ואת תדמיתו".

הוריו של דניס, ז'קלין וארנסט וייל ז"ל, היו מהתומכים הנלהבים של ישראל בכלל ושל מוזיאון ישראל בפרט במשך עשרות שנים, והיו גם עמיתי-כבוד של המוזיאון; אמו ז'קלין הייתה המייסדת של אגודת ידידי מוזיאון ישראל בשווייץ וגם עמדה בראשה שנים אחדות. אחיו פיליפ הוא יו"ר אגודת הידידים הישראלית של מוזיאון ישראל זה כשנתיים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה