פרויקט אומנותי להנצחת סיפורן של נשים מעוררות השראה



נשים משלנו – "Our kind of women" - הפרויקט האומנותי של עיריית ירושלים להנצחת סיפורן של נשים מעוררות השראה

בימים אלו, מושק ברחבי ירושלים פרויקט אומנותי, המשלב היסטוריה ועוצמה נשית תחת השם "נשים משלנו". הפרויקט, הינו חלק ממהלך רחב יותר אותו מובילה עיריית ירושלים להנכחת סיפורן של נשים פורצות דרך באמצעות מיצבים אומנותיים.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

הפרוייקט כולל הצבה של יצירות קבועות במרחב הציבורי בעיר, שנוצרו בתהליך אומנותי ייחודי בשיתוף מעצבים ואמנים, ביחד עם נציגי עיריית ירושלים, המינהלים הקהילתיים בשכונות: רמות, מוסררה-מורשה, עין כרם וחומת שמואל וכן תושבות ותושבי השכונות הללו. היצירות מציגות דמויות נשיות משמעותיות בהיסטוריה הישראלית והמקומית של ירושלים, המונצחות לצד טקסט המספר את הסיפור של כל אחת מהן. הנשים המופיעות בפרויקט, נבחרו על ידי ועדות מקומיות שקמו במיוחד לצורך כך, בתוך השכונות בהן הוא מוצג.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

הפרויקט על שלל מיצגיו, מספר בדרכו סיפורים מקומיים ואוניברסליים, על התפקידים הרחבים והמגוונים שנשים ממלאות בחיי הקהילה. הוא מציג נשים שהיו בחייהן מנהיגות, מחנכות, אמניות, דאגו לרווחת ולגיבוש הקהילה, היוו סמכויות רוחניות ועוד. סיפוריהן של אותן הנשים המופיעות בו, לוקטו לא רק ממקורות מידע רשמיים, אלא גם באדיבות שכנות, שכנים וקרובי המשפחה שלהן, על מנת להעמיק בכל סיפור ככל הניתן ולהציג אותו בדרך האותנטית ביותר.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

במסגרת הפרויקט מוצגים כ-30 סיפורים מרגשים, ביניהם ניתן למצוא את סיפורן של נשים פורצות דרך בישראל, כמו למשל פרחה ששון - אשת עסקים פילנתרופית שקידמה יוזמות ציבוריות רבות ורונה רמון - זוכת פרס ישראל, לצד סיפורן של נשים מתוך שכונות העיר, אשר פעלו בהן באופן משמעותי בתחומים שונים. כך למשל, בשכונת עין כרם מוצג סיפורה של קליר ברנס, חסידת אומות עולם שהצילה יהודים במלחמת העולם השנייה והקימה בשכונה מוסד לילדים עם שיתוק מוחין קשה. בשכונת מוסררה, ניתן לקרוא על סיפורה של חנה דהאן, יקירת העיר ירושלים הידועה בכינויה "הקדושה ממוסררה", שפעלה למען נזקקים ועניים גם לאחר שהתעוורה, ובשכונת רמות, ישנו מיצג המספר את סיפורה של פנינה אליאב, אשת חינוך שהשפיעה על דורות של ילדים בגנים בעיר עם מפעל חיים ארוך שנים בתוך השכונה.

מגוון המיצגים המופיעים בשכונות השונות, מאפשר להיחשף לפעילותן של נשים נוספות ורבות שלקחו חלק בעשייה בתחומי מנהיגות שכונתית, יזמות, חינוך ועוד.

הפרויקט מבוצע באמצעות המחלקה לקידום נשים באגף חברה והמחלקה לאומנות פלסטית ועיצוב באגף תרבות ואמנויות, ובשיתוף החברה למתנ"סים ומספר מינהלים קהילתיים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הפרויקט הייחודי, 'נשים משלנו', משלב ברגש, תבונה ומקוריות בין עוצמה נשית, היסטוריה מקומית ואומנות. דרך דמותן של נשים גיבורות ומעוררות התפעלות, אנו מקבלים הזדמנות לשאוב השראה ולהתחבר ממקום היסטורי למרקם החיים העכשווי בשכונות העיר. כל תושבי ירושלים ומבקריה מוזמנים להגיע ולצפות במיצגי הפרויקט, להכיר את הנשים המדהימות הללו טוב יותר וללמוד את סיפורן, שממשיך להיות חלק מהסיפור של כולנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה