פסטיבל צמי"ד ה- 13 יוצא לדרך



הפסטיבל הגדול בארץ לשילוב אנשים עם מוגבלויות שבמסגרתו התגלתה להקת שלווה לראשונה

צילום: באדיבות פסטיבל יוצרים צמי"ד

פסטיבל צמי"ד ה-13 ייפתח בבירה היום (ראשון), הפסטיבל, שמובל על ידי עיריית ירושלים, שם לו למטרה שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה דרך כשרונם ויצירת שיתוף פעולה בין אמנים עם ובלי מוגבלויות. כחלק ממטרות הפסטיבל, תוענק במה לאמנים שיוכלו להציג את כשרונם ותוצריהם בפני כלל הציבור. בפסטיבל ייקחו חלק למעלה מ-300 יוצרים ואמנים בעלי מוגבלויות מרחבי הארץ בכ-40 מופעים ואירועים שיועלו בבמות ומתחמים ברחבי ירושלים. בפסטיבל זה  קיבלה חשיפה גם להקת "שלוה" אשר לאחרונה הופיעה באירוויזיון וזכתה להכרה בין-לאומית.

אמנים עם צרכים מיוחדים עובדים במהלך השנה כל אחד בתחומו ולעיתים בשיתוף פעולה עם אמנים בעלי שם בתחומי התיאטרון, השירה והמחול. הפסטיבל יאפשר להעניק לאמנים, מלבד במה ליצירה, גם את ההזדמנות לחשוף את סיפורם האישי ולחבר את הציבור הרחב לקהילה. הפסטיבל מתקיים בהובלת עיריית ירושלים ובשיתוף ארגונים ועמותות ירושלמים.

בירושלים ישנם כ-150 אלף איש עם מוגבלויות הנראות לעין ולא נראות לעין אשר כוללות מוגבלויות פיזיות, קוגניטיביות, נפשיות ומוטוריות. זוהי העיר הגדולה ביותר הן מבחינת מספר האנשים, והן מבחינת מספר המוסדות הארגונים והעמותות המספקות מענה לאנשים אלה.

אירועים מרכזיים:

אירוע פתיחה גדול ומרשים במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון: יתקיים בתיאטרון ירושלים היום, 16/6/2019 בשעה 19:30 במהלכו יתקיימו 2 אירועים מרכזיים:

אירוע הצדעה לאירוויזיון בהובלת להקת שלוה – ערב מוזיקלי ייחודי, מרגש וסוחף עם מיטב האמנים עם מוגבלויות כולל להקת שלוה, אשר יחד ינגנו וישירו במופע חגיגי המצדיע לאירוויזיון בביצוע שירים מכל הלהיטים. האירוע בהפקת שי בן שושן, מפיקה של הלהקה. האירוע יתקיים בתיאטרון ירושלים אולם שרובר, בתאריך ה-16.6.19 החל מהשעה 19:30.

טקס הענקת אות צמי"ד – אות הפסטיבל יוענק השנה לשלושה אנשים אשר פעלו ללא לאות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. הפרס יוענק על ידי ראש העיר, משה ליאון לליהיא לפיד, עיתונאית וסופרת,  אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, וגליה גרנות, פעילה חברתית.

האירוע יתקיים  בשעה 20:00.

סטנדאפ בחשיכה -  מרתון סטנד אפ בחשיכה בהשתתפות קומיקאים עם וללא מוגבלות. האירוע יתקיים בבית חינוך עיוורים, רחוב דגל ראובן 4, בתאריך ה-20.6.19 בשעה 20:00.

סטודיו אחים מארחים – אנשים עם מוגבלויות בזווית אחרת: שירלי שלום כהן, אחות שומעת יחידה במשפחה בה כולם חרשים מלידה, שהרצתה על במת TED העולמית, תשתף איך זה לגדול לצד אח חירש ואיך למדה ממנו לא לוותר על החלומות. יתקיים בסטודיו 6, דרך בית לחם 7. הכניסה חופשית עם הרשמה מראש בטל'02-6236116.

מחול ללא גבולות –  מופע מרתק של נבחרת ישראל לריקודים סלוניים ולטיניים לכסאות גלגלים (אירגון נכי צה"ל) בשילוב רקדנים מקצועים . במופע יוצגו קטעי מחול מובחרים מרפרטואר הקבוצה לצלילי להיטים מכל הזמנים, לאחר המופע תתקיים במקום הרקדה חופשית לקהל רחב על מוזיקה לטינית ולהיטי שנות ה-60 . האירוע מתקיים בניצוחה של מאמנת ראשית של נבחרת ישראל.   

עוד בתכנית – השקת עסק חברתי פעיל המעסיק אנשים עם מוגבלויות, הצגה- בחזרה לילדות בן מילות השיר והסיפורים מתוך "הכבש הששה עשר, הפנינג משפחות מיוחדות מארחות בגן הבוטני, הופעה של הזמרים איתמר בק וגיא ממן בבירבזר בשוק מחנה יהודה, הפנינג גדול במזרח העיר וההצגה "עבדו"  ועוד אירועים והופעות מפתיעים, מסקרנים, בועטים ומעוררי חושים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה