פסטיבל אברא כדברא



עיריית ירושלים, תקיים ביום רביעי, את פסטיבל 'אברה כדברא' בספרייה הלאומית. באירוע ישתתפו כ-150 תלמידות ותלמידים מ-12 בתי ספר מכל רחבי העיר.

תמונות מהפסטיבל משנה שעברה. קרדיט: נועה קמחי

פסטיבל ׳אברה כדברא׳ יתקיים במסגרת אירועי שבוע החינוך הירושלמי, העומד השנה בסימן 'חינוך מצוין – בעיר מצוינת' במסגרת הפסטיבל, יערכו התלמידים סיור בספרייה הלאומית, שם יכירו את אוצרות הספרייה, וכן ישתתפו בסדנאות קריאה. כמו כן, יצפו התלמידים במופע אימפרוביזציה, אשר יורכב כולו מטקסטים נבחרים שהתלמידים כתבו.

תכנית ''אברא כדברא'' הינה חלק מתכנית "אורחא" המופעלת באמצעות מינהל החינוך העירוני, שמטרתה קידום הישגים בשפה העברית והאוריינות בכלל ולעודד הצטיינות תלמידים בשפה העברית.

בתכנית זו מתמקדים התלמידים והתלמידות בטיפוח הכתיבה היוצרת. כך, משתתפים התלמידים בסדנאות לכתיבה יוצרת, המתמחים בסוגים שונים: שירה, סופקן וורד, פנטזיה , נונסאנס, הייקו ועוד. הסדנאות מועברות על ידי יוצרים, סופרים ומשוררים ירושלמים וביניהם גלית דאהן קרליבך, כנרת רובינשטיין, דוד בוחבוט ניאו ועוד.

בסיכומה של כל סדנה בית ספרית מתקיים טקס בבית ספר אליו מוזמנים ההורים, ובו התלמידים מקריאים או משחקים את הטקסטים שכתבו.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פסטיבל אברא כדברא הינו אירוע נוסף ממגוון אירועים הנערכים בשבוע החינוך הירושלמי, בסימן 'חינוך מצוין – בעיר מצוינת', ושם דגש על טהרת השפה העברית. במסגרת תכנית זו התלמידות והתלמידים זוכים להכיר את השפה לעומק, ללמוד, להעשיר ולעודד את ההצטיינות בשפתנו. פסטיבל מיוחד זה מעלה על נס את השפה העברית לדור העתיד. נמשיך לטפח, לחנך ולהשקיע בחינוך הירושלמי על כל רבדיו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה