פסח וחגי מאי - נשים וסיפורים בירושלים



תמיד רציתם ללמוד מהסבתא איך מכינים את מטעמי פסח, או לשמוע על סיפורי הגבורה בשואה או ביום ירושלים? -  פסח הזה הוא ההזדמנות שלכם- נשים ירושלמיות פותחות את ביתן לאירוח ביתי בפסח!

13 נשים מקהילת "נשים וסיפורים בירושלים" יפתחו בפסח הקרוב את ביתן לאירוח, כולל לחגיגת מימונה ירושלמית, סדנאות בישול, סיפורי השראה וסדנאות ומפגשים סביב חגי הגאולה והזיכרון בחודש מאי.

"נשים וסיפורים בירושלים" הוקמה ביוזמת עיריית ירושלים-המחלקה לקידום נשים באגף חברה, ומהווה דוגמא לתיירות חברתית במסגרתה נשים מארחות בביתן יחידים וקבוצות, מספרות את סיפור חייהן, ומאפשרות הצצה נדירה לביתן ולאורח חייהן המיוחד, בשילוב כיבוד קל.

אירוח ביתי אצל רות חביליו. צילום: יח"צ

בקהילה חברות נשים מכל קשת החברה הירושלמית: חילוניות, חרדיות, דתיות לאומיות, נוצריות וערביות.

פעילויות פסח ומאי 2022 מיועדת לקבוצות וליחידים, לנשים ולגברים, ומתקיימות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

האירוח בבתי הנשים מתבצע בתשלום ובתאום ישירות מולן. פרטי כל הנשים המארחות מופיעים באתר: https://women-jerusalem.com

דליה שמש אל קורטיז'ו, אירוח בנחלאות. צילום: אלכסיי ארונוב

בין האירוחים בפסח:

באזור העיר העתיקה - אפרת חלמיש מארחת בחוה"מ על המרפסת היפה בעיר דוד, בנחלאות - דלילה שמש – אל קורטיז'ו, מארחת בפסח למפגש סיפורים בביתה היפה בשעות היום, ולסיורי חוויה איכותיים בנחלאות עם ארוחה כשרה של העדה (לאדינו) בשעות הערב, למעט בשבתות.  ומאמא רחל  מצטרפת חדשה לקהילת נשים וסיפורים בירושלים, מציעה מימונה בסגנון מרוקאי לקבוצה אחת בלבד. הזדרזו ושריינו מקום! בשאר הימים הבית פתוח לאירוח למעט בשבתות.

בעין כרם - חיה וייט – מארחת לסדנאות ציור בהשראת המימונה, ומזמינה בכל ימות החודש לשיח על אמנות והשראה על המרפסת היפיפה מול הנוף,  כנרת בוטיל – בת הכפר הקטנה, תקיים יריד יד שנייה באווירת "ביעור חמץ" בחצר ביתה הציורי בעין כרם, ורות חביליו – מארחת בסטודיו לציור על אריחי קרמיקה עם סיפורים על אהבה, מחתרת, חופש והשראה בהשראת סיפור היכרותם של הוריה, שלמה וחיה חביליו, במחתרת במצריים, לפני קום המדינה.

ובשכונות נוספות: בקריית משה שושנה בכר מארחת בביתה בחוה"מ בהזמנה של שבוע מראש, בשכונת גילה שנינה ושאול טאוסון יקיימו בחול המועד פסח סדנאות קולינריה, סדנאות אמנות ואירוח לארוחות בתיאום מראש, בבית הכרם – זיוה איילון תקיים החל מה-9.4 ובמהלך כל פסח תערוכה של עבודות קרמיקה יפות ושימושיות.

אפרת חלמיש חן. עיר דוד. צילום: יהודית הרפז

חלק מהמארחות מקיימות גם סיורים מודרכים בפסח: מורת הדרך מלכה אליהו קוסוביץ תיקח אותנו בפסח לסיור בעקבות "סיפור וקמע" במרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, מורת הדרך אילת אורן מירושלים של מעלה תקיים סיורים ברחבי העיר בעקבות דמויות נשיות ברחבי העיר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה