"ענבל הופמן: פסגות היומיום" – תערוכה חדשה בבית טיכו של מוזיאון ירושלים



התערוכה "ענבל הופמן: פסגות היומיום" מציעה לנו להתרומם מן השגרה המקרקעת ומהשהות הארוכה בבית בימי הקורונה ולבחון במבט אחר את כל אותם חומרים לא־אהובים שמלווים אותנו במטלות היומיום: שקיות אשפה, מגשי קלקר, ספוגיות פלא, צינורות השקיה ועוד. הופמן מצליחה למצוא בהם חן ויופי, להפיח בהם חיים חדשים ולפסל מהם עולמות פנטסטיים

תערוכת היחיד של האמנית ענבל הופמן תיפתח וירטואלית ב-29.10.20 בבית טיכו בירושלים, במסגרת פסטיבל "מנופים". ראשיתה של התערוכה בתחושה אישית של האמנית שעם השנים תחזוקת הבית הפכה לרכיב דומיננטי יותר ויותר בחייה. התחזוקה השוטפת של הבית - במובן הצר של המילה כמקום מגורים, ובמובן הרחב - של משפחה, זוגיות, ילדים - מילאה את היממה, והופמן מצאה את עצמה נלחמת בזמן כדי שתוכל להתפנות לסטודיו, לאמנות.

צילום: אלי פוזנר, מוזיאון ישראל

ב"פסגות היומיום" היא מציבה בבית טיכו את העבודות שנוצרו במיוחד לתערוכה, העשויות מהחומרים שמלווים אותה במטלות היומיום: שקיות אשפה, מגשי קלקר, ספוגיות פלא, צינורות השקיה ועוד. הופמן מוצאת בהם חן ויופי, מפיחה בהם חיים חדשים ויוצרת מהם עולמות פנטסטיים.

אוצרת התערוכה, שוע בן-ארי: "התערוכה היתה אמורה להיפתח במאי 2020. הכול כבר היה מוכן, היצירות היו ארוזות בסטודיו, הלו"ז היה משוריין, ואז במרץ 2020 הגיעה הקורונה. האירוניה היא שהתחושה האישית של הופמן ביחס לבית הפכה לנחלת הכלל בעקבות המגפה, כאשר כולם חויבו להישאר בבתים. כולנו חיפשנו פינה אישית בבית שהפך להיות גם משרד ולפעמים גם לצימר לעת מצוא. התערוכה מציעה לנו להתרומם קצת מן השגרה המקרקעת ולהמריא אל הנשגב".

צילום: אלי פוזנר, מוזיאון ישראל

ענבל הופמן נולדה בחיפה ב־1973, והיא מוסמכת באמנות מטעם האקדמיה לאמנות בצלאל, ירושלים. בתחילת דרכה עסקה בעיצוב ואיור ועם השנים התמקדה באמנות. בשנים האחרונות הציגה כמה תערוכות־יחיד והשתתפה במבחר תערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל. "פסגות היומיום" היא תערוכתה הראשונה במוזיאון ישראל.

התערוכה תיפתח לקהל הרחב עם הסרת מגבלות משרד הבריאות. בפתיחה הווירטואלית שתתקיים ב -29.10.20 בשעה 17:00 יתקיים דיון מקוון עם האמנית ענבל הופמן ואוצרת התערוכה שוע בן ארי . הדיון והפתיחה יועברו בלייב בעמוד הפייסבוק של מוזיאון ישראל

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה