נפתח היכל תרבות חדש בפסגת זאב



היכל התרבות הוא פרויקט ענק של עיריית ירושלים ומפעל הפיס שעלותו כ-40 מיליון שקלים, ובו 400 מקומות ישיבה

 עיריית ירושלים, באמצעות האגף לתרבות ואומניות ובשיתוף מפעל הפיס, השיקה אמש (ראשון) את היכל פיס לתרבות ואמנויות ירושלים השוכן בשכונת פסגת זאב בעיר.

היכל התרבות החדש בפסגת זאב(צילום: עיריית ירושלים)
 
מדובר בפרויקט ענק של עיריית ירושלים ומפעל הפיס שעלותו כ-40 מיליון שקלים. היכל התרבות החדש כולל אודיטוריום מרכזי בן 400 מקומות למופעי תיאטרון רפרטוארי, מוזיקה, מחול ועוד. האולם אובזר בציוד חדשני לרבות מערכת הגברה ותאורה מהמתקדמות ביותר.

במקום יפעל מרכז אומנות רב תחומי לעידוד יוצרים וחינוך לאמנויות במקום אולפן הקלטות, בלאקבוקס – סטודיו למחול ואולם למופעי פרינג' . חללים לקורסי אמנות חזותית וקולנוע . ההיכל החדש מתאפיין בשילוב פורץ דרך בין הנגשת מופעי תרבות שונים ושילוב פעילות אמנים ויוצרים ירושלמים.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

יצוין כי עיריית ירושלים היא היחידה בארץ המשיקה היכל תרבות על רקע משבר הקורונה, ומקדמת בכך את התרבות העירונית, המשפיע רבות על התחום ויוצריו בארץ ובעולם. 
 

השקת היכל התרבות החדש בעיר מצטרפת לשורה של מהלכים רחבים שביצעה עיריית ירושלים לחיזוק תחום התרבות והיוצרים בתקופה מאתגרת זו, וביניהם: 
 
• תוספת לתקציב התרבות על סך 3 מיליון שקלים
• הקמת קרן סיוע לאמנים שנקלעו למצוקה כלכלית אשר לטובתה הוקצו 800,000 שקלים (גובה הסיוע לאמנים הזכאים יהיה על סך 4,000 שקלים)
• הקמת קולנוע אונליין close up JLM המציג סרטים של יוצרים ירושלמים
• במות בידור ניידות בהפתעה שכללו ביקור של אמנים בשכונות
• "יוצרים בבית", מיזם ראשון מסוגו המזמין את האמנים לצלם בביתם את יצירותיהם
• אירועי יום העצמאות שכללו פריסת במות בידור בשכונות לצד משאיות השמחה שנסעו

צילום: דוברות עיריית ירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אחרי שנים רבות הגיע הזמן לברך על המוגמר. אחרי הקאנטרי השבוע אנו פותחים גם את היכל התרבות ובכך משלימים את הפיתוח של המתחם. בשנים הקרובות נמשיך ונשקיע גם בפסגת זאב וגם בשאר שכונות ותושבי ירושלים. תושבי פסגת זאב, תתחדשו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה