מתחברים לסביבה בכל גיל: רגע ירושלמי – ילדים מצלמים עיר



תערוכת צילומי טבע, סביבה וקיימות של תלמידי בתי הספר בעיר מוצגת בימים אלו בתחנות סיטיפס הרכבת הקלה

במסגרת שיתוף פעולה, המתקיים זו השנה החמישית, בין סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים לבין אגף תרבות ואמנויות בעיריית ירושלים, החינוך היסודי והחינוך המיוחד במנח"י, מוצג בימים אלה פרויקט "רגע ירושלמי – ילדים מצלמים עיר" לאורך קו הרכבת הקלה.

הפרויקט מציג תמונות שצולמו על-ידי תלמידים מחמישה בתי ספר יסודיים בעיר במהלך השנה האחרונה, כאשר הנושא המרכזי הוא "מבט סביבתי"- סביבה וקיימות. התלמידים למדו וחוו את אמנות הצילום ויצאו לסיורים במרפסת של קהילת מוסללה ובין כתלי בתי הספר, שם למדו על קיימות ויכולת האומנות להביא לשינוי סביבתי וחברתי. הצלמים הצעירים ניסו להדגיש את חשיבות השמירה על הסביבה הירושלמית, באמצעות זוויות ראייה שונות ותיעוד המפגש בין הצלם לסובב אותו. את הפרויקט הנחו סטודנטים במסגרת פרויקט פר"ח.

קרדיט צילום: בר רוסו.

מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, ירון רביד: "הסביבה והנוף הירושלמי הינם מרתקים ויחידים במינם. בחיי היום יום אנו מורגלים לחוות את המציאות הסובבת אותנו מנקודת מבטנו, והפרויקט הזה המתקיים מדי שנה הוא הזדמנות נדירה לראות את הדברים מנקודת מבטם של התלמידים. אני מודה לאגף התרבות ואומנות בעיריית ירושלים על הובלת הפרויקט ושמח כי אנו בסיטיפס לוקחים חלק בפרויקט, וגם השנה נותנים במה לתוצריהם של התלמידים שעמלו ויצרו. הרכבת הקלה הינה נדבך מרכזי בירושלים והיא חלק בלתי נפרד ממרקם החיים והנוף העירוני. גם השנה צילומי התלמידים משתלבים במסלולה של הרכבת".

פרויקט "רגע ירושלמי – ילדים מצלמים עיר" מתקיים בהובלת עיריית ירושלים ובשיתוף פר"ח – פרויקט חונכות ירושלים, בית הספר לקולנוע מעלה, מכללת אמונה, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל וסיטיפס הרכבת הקלה שמעניקה גם את הבמה לפרסום עבודות התלמידים.

קרדיט תמונה: בר רוסו.

בתי הספר אשר השתתפו בפרויקט: בית הספר הניסויי, בית הספר אמירים, בית הספר הדו לשוני, בית הספר של"ב פסגת זאב מערב ובית הספר גילה ב' למדעים ואומנויות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה