מפגן אור ב-100 מוקדים, סיורים קולינריים ואירועי משפחות בטבע העירוני: אירועי חנוכה של עיריית ירושלים



אין כמו חורף ירושלמי ואין דרך יפה יותר לחגוג אותו מאשר עם חג החנוכה: עיריית ירושלים תקיים סדרת אירועים מיוחדים לרגל חג החנוכה, עבור תושבי העיר ומבקריה. בעירייה מציינים כי כל האירועים מותאמים לתו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות וכי הם תוכננו תוך התאמה לכלל אוכלוסיות העיר ירושלים

בין האירועים שיתקיימו:

- מסע האור - קבוצת האמנים "פירומניה" תפתיע את התושבים עם להטוטי אור ואש על גבי משאיות ענק. המשאיות יציגו ב-100 מוקדים ברחבי העיר ירושלים (13-17.12).

 הרכב פירומניה. צילום: יח"צ

- טרקלין הופעות live במגדל דוד בשיתוף הקרן לירושלים - סדרת הופעות של האמנים מארינה מקסימיליאן, עידן אלתרמן, אביתר בנאי, שי צברי ונוספים. האירועים יתקיימו בימים מוצ"ש-רביעי 12-16.12.2020 בין השעות 20:00-22:00 וישודרו בלייב באמצעות הפייסבוק העירוני.

 

- אורות מחלון ביתי - הדלקת נרות חנוכה מבית משפחות ירושלמיות בהשתתפות ראש העיר, משה ליאון, והאמנים עקיבא תורג'מן, יונתן רזאל, ישי לפידות ועוד. 

 

- לילות של אור בירושלים - סיורי חנוכיות ואור בעיר העתיקה וביקור בשכונות נבחרות בירושלים (10-19.12.2020).

 

- סיורים קולינריים לכבוד חנוכה - בשוק מחנה יהודה, שכונת הבוכרים, גאולה ובשער החדש (10-19.12.2020).

 

- מדליקים בבניין - הדלקת נרות קהילתית ב-300 בניינים ברחבי העיר (לאורך כל ימי החנוכה).

 

- ניגון מיוחד משלו - מוסיקאים ואמנים ישראלים מובילים יפתיעו את בני הגיל השלישי עם הופעות אישיות בסלון ביתם.

 

- נשים וסיפורים - נשים ירושלמיות עם סיפורים אישיים מרתקים יפתחו את ביתן למפגשי תיירות חברתית וסדנאות הכנת מאכלים מסורתיים ויצירות בהשראת חנוכה.

 

- חנוכה בטבע העירוני - פסטיבל חורף מיוחד למשפחות בשישה אתרי טבע עירוניים. האירועים יכללו ספארי לילה ויפגישו את המבקרים עם חיי הלילה של בעלי החיים בטבע של העיר ותצפית כוכבים.

 

- יחד לב אל לב - סיפורים על מעשי גבורות בימי קורונה, בהנחיית אורי איזק ובהשתתפות ישי ריבו וחיים ישראל. האירוע יתקיים במעמד ראש העיר משה ליאון וסגן ראש העיר אריה קינג, וישודר באתר העירייה, ערוץ 7, אתר סרוגים, כיפה ורדיו קול חי.

 

- פעילות למען המשפחות הצעירות - פעילות משותפת של עיריית ירושלים עם 'מקור ראשון', שתכלול שבוע שידורים לכל המשפחה, במהלכו יתקיים חדר בריחה ירושלמי, תכניות בישול, הצגות וסדנאות מקוונות, מופע סיום ייחודי של שולי רנד ועוד

 

- מירוץ ניווט הלפיד - במלאת 20 שנה לנפילתו של אמיר זוהר ז"ל, שנפל באינתיפאדה השנייה.

 

-להודות ולהלל- מחזמר המספר את סיפור חג חנוכה בשילוב אמני סיפורת, רקדנים, ושחקנים, תלבושות ותפאורה, מופע לייזרים ועוד. האירוע יפורסם באתרי האינטרנט: כיכר השבת, בחדרי חרדים, חרדים 10, לדעת נט, בשבע וכיפה ורדיו גלי ישראל.

 

כלל אירועי חנוכה של העירייה יתפרסמו באתר העירוני: https://www.jerusalem.muni.il/he/experience/allevents/hanukkah/

ובאתר: https://www.itraveljerusalem.com/he/

 הרכב פירומניה. צילום: יח"צ

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "גם לצד אתגר הקורונה, יצרנו בעיריית ירושלים סדרת אירועים מרשימים ומיוחדים, לכל המשפחה, ולרווחת התושבים והמבקרים בשערי הבירה. אני קורא לציבור לשמור על ההנחיות ולבוא לחגוג איתנו את תחילת החורף הירושלמי ואת החג החורפי הראשון".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה