מסיבת יום הולדת 50 למפלצת הירושלמית



לאחר שדרוגה ילדי ירושלים חגגו 50 שנים להצבתה של "המפלצת" המיתולוגית בשכונת קרית יובל

עיר הבירה ירושלים חגגה אמש (א')  50 שנים להצבתה של "המפלצת" המיתולוגית במתחם גן רבינוביץ בשכונת קריית יובל. המפלצת עברה לאחרונה מתיחת פנים מאסיבית שארכה כחצי שנה וכעת היא חוזרת במלוא הדרה ויופייה.

צילום: ארנון בוסאני

במסגרת השידרוג, הוסרו שכבות הצבע על ידי התזת חול, כולל העשרת קווי הצביעה המקוריים, הבטון שוקם וכן נוקו הברזל החשוף והמעקות. בנוסף, נשתלו עשרות פרחים וצמחים בגן והותקנה תאורת הותקנה תאורת לד, המאירה את המפלצת ומדגישה את ייחודיותה, כפי שנעשה במיצבים ומקומות ייחודים בעיר. שיקום פסל המפלצת נמשך כחצי שנה.

צילום: ארנון בוסאני

בטקס חגיגת יום ההולדת במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוגשה לה עוגה בדמותה, הופרחו בלונים בצבעי המפלצת - אדום לבן ושחור והוצגה התאורה החדשה שהותקנה עבורה, מתנת העיר ירושלים לרגל יום הולדתה. בתום הטקס התקיים הפנינג ענק, שכלל הצגת ילדים- נסיכות ואבירים, לייזר טאג, פיסול בבלונים, קליעת צמות ואיפור פנים.

"המפלצת" נולדה בשם "הגולם" בירושלים לפני כ-50 שנים, ומי שפיסלה אותה היא ניקי דה סנט פאל, אומנית יהודיה - צרפתיה. הפסל היה יצוק מבטון ופיברגלס צבוע בצבעי שחור לבן ואדום. הגולם, מסמל לדברי הפסלת, רעיונות פמיניסטיים. המפלצת מייצגת אישה בשרנית החולשת על הפארק, אך משרה עם זאת תחושה נעימה, ובכך מנפצת האמנית את דימוי האישה השברירית בעולם המערבי. ראש המפלצת מעוגל ובתוכו גרם מדרגות עם חללים עליונים ותחתונים דמויי מערה. מהלוע הפעורה של המפלצת משתלשלות שלוש לשונות אדומות וארוכות המשמשות כמגלשות.

צילום: ארנון בוסאני

המפלצת ממוקמת ב"פארק רבינוביץ", על שם תורם הכסף לפסל. ולא חלף זמן רב עד שנקרא בפי התושבי העיר "גן המפלצת".

השיקום בוצע על ידי האגף לשיפור פני העיר, בשיתוף מחלקת האומניות במינהל תרבות, באמצעות חברת טסרה וא. בוטון המתמחה ברסטורציה – שיקום אומנותי לפסלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "המפלצת האהובה שלנו התחדשה והיא ממתינה לשובם של ילדי ירושלים והארץ כולה. המפלצת היא אייקון ירושלמי מוכר וידוע, שרבים התגעגעו אליו ועתה היא חוזרת אלינו יפה, משודרגת ומטופחת מתמיד. עיריית ירושלים חרטה על דגלה את שיפוצם והקמתם של גנים ופארקים ברחבי עיר הבירה וכך תמשיך לעשות גם בעתיד."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה