מגוון המלצות לבילוי בחנוכה עם כל המשפחה- במרחב הפתוח ובאון ליין



הגן הבוטני בבוקר – פעילויות לכל המשפחה ובערב Winter Lights * קבוצת התיאטרון הירושלמי * פסטיבל הקרון * התזמורת הסימפונית ירושלים * מוזיאון המדע

לקראת חג החנוכה המתקרב ריכזנו עבורכם כמה המלצות ייחודיות, מותאמות לילדים ולמבוגרים, חלקן חינמיות, לבילוי עם כל המשפחה.  אז...מוזמנים להתחבר למרחבי הזום והיוטיוב, או לצאת למרחב הפתוח בגן הבוטני, בגן הפעמון או בסמטאות ימין משה ולהנות מפעילויות איכותיות.

הארוע המרכזי של החורף יתקיים בגן הבוטני בחגיגת אוכל, אורות וטבע- Winter Lights, בפסטיבל הקרון יתקיימו סיורים במרחב הפתוח והצגות ילדים, מפגשים וסדנאות בזום, בפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית תעלה בכורה למחזמר ילדים חדש דור רה מוו בנוסף למחזמר המוכר והאהוב עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור, בגן הבוטני הגדול בישראל תוכלו לשלב ביקור בפנינת טבע ולהנות מתערוכת פיסול אמנותית, ביקור בחממה טרופית ועוד הרבה דברים טובים.  ומי שרוצה להנות ממוזיקה קלאסית מוזמן להתחבר לתזמורת הסימפונית ירושלים ולהנות מקונצרט קלאסי ומפגש ייחודי לילדים  ללא תשלום.

 אורות בגן הבוטני. צילום: סוניה פרנזל

Winter Lights- האירוע המרכזי של החורף - חגיגת אוכל אורות וטבע בגן הבוטני בירושלים

מה בתכנית: הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים, בשיתוף עם המשרד לענייני ירושלים, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים גאים להציג את האירוע החם של החורף

במהלך חודש דצמבר, החל  מה12 לחודש ( נר שלישי של חנוכה ) ועד 31/12/2020 יהפוך הגן הבוטני מידי יום לשוק אירופאי מלא אורות, ניחוחות, טעמים וחוויות.

הגן הבוטני, שהינו הגדול במזרח התיכון, פרס מסלול מיוחד לרגל הפסטיבל באורך של כ- 700 מטר, המתפרש על שטח של 14 דונם, בו יהנו המבקרים מתאורה עוצרת נשימה שתוצג על העצים, השיחים והאגם, ממיפגש  עם  שחקנים ואמנים מחופשים, מדוכני מזון ברוח התקופה ביניהם ערמונים קלויים, תפוחי אדמה ברטבים, קרפ צרפתי, נקניקיות, שוקו חם, תה חם, סופגניות ועוד, והכל על פי הנחיות התו הסגול.

הגן משתרע על שטח של כ120 דונם, וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות. הגן הבוטני דאג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור, על פי הנחיות משרד הבריאות. הכניסה כפופה לרישום מוקדם באתר הגן הבוטני.

איפה ומתי? 12 בדצמבר עד 31 בדצמבר 2020  ימים א-ה ומוצ"ש  בין השעות 17:00-21:00 בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים

כמה? למבוגר- 40 ₪.  לילד ( מגיל 5- 12) 25 ₪. חייל- 25 ₪. ילדים עד גיל 5- חינם.  מנויי הגן הבוטני: חינם.

לפרטים נוספים- טל. 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

 

דו רה מווו  | בכורה בפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית - קבוצת התיאטרון הירושלמי          

מחזמר  

מה בתכנית? במסגרת הפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית של קבוצת התיאטרון הירושלמי תעלה בבכורה ההצגה לילדים באופן מקוון ותהיה זמינה לצפייה בכל ימי החנוכה. בבוקר אביבי מתכנסות הפרות כדי לחגוג עם פרהל'ה את מסיבת פרת המצווה שלה. כולן מתכוננות לגעות יחד את 'המנון המווו' המסורתי.  אבל אבוי! פרהל'ה הצעירה לא גועה עם כולן פה אחד, אלא מזמרת מו משלה, שונה ומיוחד.  איך יגיבו אחיותיה הפרות - פרדיגמה, פרנויה, פרפרצית ופרפרזה - על המו המתפרץ והמסתלסל?

מחזמר המספר על הרצון להשתייך לעדר, ויחד עם זאת לשמור על המו הפרטי והמיוחד שֶׁלְּךָ וְשֶׁלָּךְ.

איפה ומתי? בזום. ההצגה תהיה פתוחה לצפייה במהלך כל ימי החנוכה 10-17.12.2020

גילאי 3-11

כמה? 40 ₪.   

לפרטים נוספים: 02-6244585-6 ובאתר

 

 דה רה מו בפסטיבל. צילום: יולי בירן

פסטיבל יהודי לתרבות עכשווית - קבוצת התיאטרון הירושלמי

עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור

מחזמר  

https://www.youtube.com/watch?v=xgARIRILbqI

סיפורו של מלך אחד טוב שהשלטון משחית אותו עד שעמו לא מוכן לסבול אותו יותר. בארץ אחת מעבר לים, חי מלך זקן, נבון וחכם. שמו היה משונה וקשה ללשון, ליאונרד פרדיננד פדהצור הראשון. את המלך העם אהב עד מאוד, אך במסיבת מלכים אמרה לו אשתו: הוא עושה רק דברים שהעם רוצה, לכן העם כל-כך מרוצה  אם יפסיק פרדיננד להיות מלך טוב, יפסיק העם אותו לאהוב. סיפור מצחיק על אזרחות טובה וכוח השלטון לגדולים ולקטנים.

לאחר ההצגה, תתקיים שיחה עם היוצרים והשחקנים.

איפה ומתי? בזום. חמישי 10.12.2020 17:00  נר ראשון ובכל ימי החנוכה

גילאי 4-10

כמה? 40 ₪ למופע.  

לפרטים נוספים: 02-6244585-6 ובאתר

 

פסטיבל הקרון ה-29 – אירועי חינם

מה בתוכנית: מגוון פעילויות חינם לילדים ולמבוגרים בפסטיבל הקרון. בין ההצגות: מסע שהתחיל בקופסא – הצגת רחוב חדשה בבכורה דיגיטלית, צמד המובילים במסעם ברחבי הגלובוס. בכל יום יתניעו המובילים את מכוניתם ויבקרו במקום אחר בעולם בסרטון חד פעמי, מצחיק ומפתיע. יוצרים: טלי רגב וצבי פטרקובסקי.

סיפור דיגיטלי בשילוב טכנולוגיות וידיאו ייחודיות. הצצה לעולמה של היוצרת איריס דומאני המשלב תיאטרון בובות, אפקטים של וידיאו, סטים מיניאטורים ועוד. מהמטבח באהבה - תוכנית בישול יומית עם היוצר אריאל דורון לילדים, בה הירקות והפירות הופכים לבובות וחפצים.  

מידי יום הדלקת נרות וירטואלית בשילוב בובות חפצים והפתעות. יוצרים: אבשלום אשל ואסף פרידמן.

סיפורים מכל העולם בפודקאסט חדש של היוצרת נילי גפנן. בנוסף בכל יום תוגש תכנית הרצאות יומית למבוגרים שתציע מחשבה אחרת על תיאטרון.

איפה ומתי: בין ה-13-17.12.2020 פייסבוק הקרון  

גילאים: ילדים ומבוגרים

כמה זה עולה?: ללא תשלום

לפרטים נוספים, עדכונים ורכישת כרטיסים: 050-3352525   באתר ובדף הפייסבוק

 מסע שהתחיל בקופסא. צילום: כפיר בולוטין

נעים להכיר – התזמורת הסימפונית ירושלים – אירוע חינם

מה בתכנית? מפגש ראשון בסדרה חדשה בניצוחו של גיא פדר, בה יפגשו הילדים דמויות דומיננטיות בתזמורת, יכירו וילמדו את שפת הצלילים הייחודית של התזמורת,

יכירו את מגוון כלי הנגינה כמו כלי נשיפה, מיתרים, כלי הקשה ועוד. המפגש מוגש עם הומור ומשחק ומשלב טקסטים של נתן אלתרמן וקטעי נגינה שנוצרו במיוחד לסדרה.

איפה?  בדף הפייסבוק וביוטיוב של התזמורת הסימפונית ירושלים

מתי? נר שמיני, חמישי 17.12.2020 בשעה 17:00

גילאים? לכל המשפחה

עלות? ללא תשלום

פרטים נוספים: באתר התזמורת

 

"נס גדול היה פה" - קונצרט חנוכה חגיגי התזמורת הסימפונית ירושלים  בשת"פ עם עיריית ירושלים – אירוע חינם

מה בתכנית? בחודשים האחרונים מרבה התזמורת הסימפונית ירושלים להעלות קונצרטים מקוונים חינם לקהל הרחב. וגם בחנוכה יתקיים קונצרט פרמיירה און ליין ללא תשלום בניצוחו של מאסטרו אלי יפה במבחר יצירות ברוח החנוכה , אריה מתוך האורטוריה "יהודה המכבי" (הנדל), "מעוז צור" (פינצ'יק),"הנרות הללו" (מנדל), "הללו" (יענקי תלמיד) ועוד.   סולנים: ישראל רנד, אברימי רוט , קולין שוחט ורפי מרציאנו.

איפה? בדף הפייסבוק וביוטיוב התזמורת הסימפונית ירושלים

מתי? שלישי 15.12.2020 – 20:00 – נר שישי.

גילאים: לכל המשפחה

עלות? ללא תשלום

לפרטים נוספים: באתר התזמורת ובדף הפייסבוק 

 

מסע של יצירה לכל המשפחה בעקבות האמנות שבטבע

מה בתכנית? לכבוד חנוכה, מזמין הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם בירושלים, את כל המשפחה להצטרף למסע של חקר, גילוי ויצירה בעקבות האמנות המסתתרת במרחבי הטבע הקסומים. כל ילד יהפוך לאמן ויגלה שכדי ליצור יצירת אמנות מרהיבה צריך פשוט לצאת אל הטבע. בכניסה לגן יקבל כל ילד ערכת יצירה ויצא למסע עצמאי בו ילמד להתבונן בעיניים חדשות ובפליאה על האמנות המסתתרת בטבע.  במסע הכולל 3 תחנות יגלו המשתתפים חומרים צורות וצבעים.

בתחנה הראשונה - מרחבי תערוכת הפיסול החדשה "בחזרה אל הטבע" יפתרו הילדים חידות ויאספו אוצרות.  בתחנה השניה - החממה הטרופית המרהיבה - יגלו המשתתפים צורות ודפוסים קטנטנים ויתנסו בהדפסים צבעוניים. בחממה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. החממה כוללת כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול. בתחנה השלישית והאחרונה יכינו הילדים צבעים ממגוון חומרים טבעיים וייצרו מכחולים מתוצרת אישית כך שבסוף המסע, תהיה לכל ילד יצירת אמנות אישית מעשה ידיו להתפאר.

במהלך החנוכה תפעל בגן רכבת הפרחים.

איפה? הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם ירושלים

ימים ושעות: 11-19.12.2020 בין השעות 16:00- 9:00

גילאים: 3-15

עלות? 35 ₪  ילד/מבוגר.  ילד ירושלמי: ללא תשלום בהצגת ת.ז. וליווי הורים . מנויים ללא תשלום.

עלות השתתפות בפעילות: ילד עד גיל 18: 15 ₪. ילד מנוי: 10 ₪.

לפרטים נוספים הגן הבוטני גבעת רם 02-6794012  באתר ובפייסבוק 

**הפעילות בהרשמה מראש ותתקיים בהתאם למזג האוויר. יש להתעדכן באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

 

מסתובבים  

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין את הילדים וההורים לאירוע LIVE  עם חגיגה מדעית מסקרנת ועשירה: ניסויים מיוחדים עם סופגניות, בנייה משותפת בהשתתפות כל המשפחה בבית, מפגש עם אמנים, יוצרים ומומחים אשר סיבוב הוא חלק מחיי היום יום שלהם, שעשועון נושא פרסים ושלל הפתעות נוספות

איפה? בדף הפייסבוק של המוזיאון     

מתי? 16.12.2020 נר שביעי החל מהשעה 17:00

גילאים: לכל המשפחה

עלות: ללא תשלום

לפרטים נוספים: 02-6544888  ובאתר  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה