לראשונה: בריכת הסולטן תארח פסטיבל חדש שהוא הפקת ענק חד פעמית



שילובים חד פעמיים של שורה ענקית של כוכבים וכוכבות בניצוחו של מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב. אישתר, אלני ויטלי, אסף אבידן, אסתר רדא, נגה ארז, ואלרי חמאתי, לינט ותמיר גרינברג

קרדיט צילום : טל שחר

פסטיבל ירושלים מזרח ומערב הראשון מביא אל בריכת הסולטן תחת כיפת השמים, למרגלות העיר העתיקה ומגדל דוד, שורה ענקית של כוכבות וכוכבים לחגיגה מוזיקלית מרהיבה וחד פעמית.

לשני ערבים בלבד, בסופו של הקיץ, יארחו תזמורת ירושלים מזרח ומערב, עיריית ירושלים וחברת אריאל סולניות וסולנים ששמים את המזרח התיכון במרכז המפה המוזיקלית של העולם.

התזמורת, שנבחרה ע"י משרד התרבות כתזמורת המובילה בישראל, תארח בערב הפתיחה את אלני ויטלי (יוון), לינט (טורקיה), אישתראלבינה (ספרד/ צרפת), אסתר רדא וואלרי חמאתי, לקונצרט בניחוח ים תיכון. בערב השני, כשהמבט מופנה מערבה, יעלו על הבמה עם התזמורת כוכבים ישראלים שכבשו את העולם – נגה ארז, אסף אבידן ותמיר גרינברג. מאסטרו תום כהן, המנצח הראשי של התזמורת והמנהל האמנותי של הפסטיבל, אצר לפסטיבל הראשון תכנית שמותחת את השפה המוזיקלית של התזמורת לשיא, ויוצרת חוויה עשירה, צבעונית ומרקידה.

הערב הראשון של הפסטיבל, יוקדש לאגן הים התיכון. המרחב התוסס הזה, עם ההיסטוריה המפוארת והעשירה, הוא הערש התרבותי שבו צמחו וגדלו סגנונות שהשפיעו על העולם כולו. העושר האינסופי של המוזיקה בטורקיה, יוון והעולם הערבי הם מרבץ אינסופי של יופי לחצוב מתוכו, והיהלומים הנוצצים ביותר יעלו על הבמה לערב אחד בלבד של דיוות על. אלני ויטלי, אחד הקולות הבולטים והאהובים במוזיקה היוונית; לינט, הכוכבת הישראלית שכבשה את טורקיה והשתתפה בעונה האחרונה של התכנית אקס פקטור; אישתר אלבינה, השגרירה של הגרוב הצועני והקצב הספרדי; אסתר רדא, זמרת הענק שמחברת את אפריקה אל ארה"ב והעולם; וואלרי חמאתי, אחת ההבטחות המרגשות והקולות הצעירים של המוזיקה הישראלית.

ערבו השני של הפסטיבל יוקדש לכוכבים הכי גדולים שיצאו מהארץ ויציג חיבור מבריק בינם לבין התזמורת. בשנים האחרונות זמרות וזמרים מישראל מעוררים עניין הולך וגובר בעולם. הדור הצעיר, שגדל בעולם שהוא כפר גלובלי, סוחף אחריו קהלים עצומים בעולם ושם את ישראל על הבמות הגדולות בתבל לצד כוכבי ענק. הערב הזה הוא מפגש פסגה נוצץ וחד פעמי של הייצוא המוזיקלי המבריק ביותר שלנו – נגה ארז, סנסציית הגרוב ששיתפה פעולה עם מיסי אליוט, רובי ויליאמס ואחרים בדרך לבמות הגדולות ביותר;  אסף אבידן, היוצר המוכשר והמוערך שיצר שפה מוזיקלית אישית וממלא אולמות ברחבי העולם; תמיר גרינברג, הזוכה של "הכוכב הבא" והמטאור הבוהק ביותר בדור הצעיר של המוזיקה הישראלית. 

מאסטרו תום כהן: "פסטיבל ירושלים מזרח ומערב הוא הזדמנות מרגשת במיוחד עבורי לקחת את התזמורת ואת הקהל לחוויה חד פעמית ובלתי נשכחת. הזכות הגדולה לחבר יחד על במה אחת שמות ענקיים ואהובים כל כך מעודדת אותי למתוח את הגבולות ולהרחיב את השפה המוזיקלית של התזמורת ושלי אל מחוזות חדשים. כשעבדתי על התכנית האמנותית רציתי לתת ביטוי צבעוני ומגוון ככל האפשר לחיבור בין מזרח למערב, חיבור שמניע אותי כבר שנים ליצור ולחדש. אני מתרגש מאד להזמין אתכן ואתכם לחוויה שהיא התמצית המזוקקת ביותר של הכוונה מאחורי העשייה שלנו – חיבור, מפגש, גילוי וחגיגה של הטוב המשותף לנו".

ראשון, 27/8, 20:30 - אלני ויטלי, אישתר אלבינה, לינט, ואלריחמאתי, אסתר רדא עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב

שני, 28/8 20:30 -  אסף אבידן, נגה ארז ותמיר גרינברג עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה