לראשונה בישראל- "טעימה ירושלמית": 50 השפים והמסעדות הטובים בירושלים מגלים את הסודות שמאחורי מנות הדגל



אבי לוי ממסעדת המוציא, אורי נבון ואסף סרי מ"מחניודה", משה בסון ממסעדת "אקליפטוס", דיני קסרולה ממסעדת "דוויני" מעדני "צדקיהו" ועוד רבים מגלים בסדנה אישית מצולמת איך להכין את המנות הטובות ביותר

עיריית ירושלים בשיתוף onlife הקימו אתר ייעודי, ראשון מסוגו בישראל, בו תוכלו ללמוד, שלב אחרי שלב, להכין את המנות הטובות של ירושלים, הסודות הקטנים והגדולים, הטיפים החשובים והסיפור שמאחורי כל מנה.

צילום: אבנר אלמקייס

את הסדנאות תוכלו לרכוש בעלות סמלית והתשלום מועבר ישירות למסעדות עצמן כחלק מתכנית עידוד בעלי העסקים והקולינריה בירושלים.

ירושלים, מלבד היותה בירת ישראל, היא גם בירה קולינרית מובילה. מיטב השפים הוותיקים והחדשים מעטרים מדי יום את העיר בשלל טעמים, סגנונות וריחות.

צילום: אבנר אלמקייס

עיריית ירושלים החלה לקדם מספר מיזמים שסייעו לבעלי העסקים, ובכלל זאת למסעדות ברחבי העיר. לאחרונה, יזמה העירייה את פרויקט "טעימה ירושלמית", שמטרתו לייצר הכנסה בדרך קצת אחרת לבעלי המסעדות. במהלך הפרויקט, שבו בחרו להשתתף עד כה כ-50 מסעדות מוכרות מכל רחבי העיר, יועלו לאתר הייעודי סרטוני סדנת בישול אישית של השפים המובילים, ומנות הדגל שבחרו ללמד.

את הסרטונים ניתן לרכוש בעלות סמלית ביותר - 10 ש"ח. כל ההכנסות מהפרויקט יועברו ישירות למסעדנים. רוכשי הסדנה יוכלו לצפות במתכונים ובסרטונים ללא הגבלת זמן ואף יקבלו את המתכון בקובץ ישירות לאימייל.

בנוסף, מופיעים באתר באופן פתוח לכל הציבור, גם מתכוני "מאמות ירושלמיות", בשלניות ביתיות מכל המגזרים, העדות והדתות בעיר, עם סיפור קצר עליהן ומתכונים שלהן, שיהיו פתוחים לציבור. 

ראש העיר משה ליאון: " כולנו אוהבים אוכל טוב וגם מדי פעם להיכנס למטבח ולבחוש בקדירה, להכין תבשיל טעים שניחוחו מתפזר בבית. עיריית ירושלים מצאה עוד דרך לסייע לבעלי עסקים בדרך מיוחדת ולחזק את מעמדה של העיר לא רק כבירת ישראל, כי אם בירת הקולינריה הישראלית. הלכה למעשה. אני נרגש לקראת הפרוייקט ובטוח אצפה בסרטונים. בואו להנות"

הדס גולדשטיין, מנכ"לית ומייסדת און לייף: ״טעימה ירושלמית היא יוזמה שרואה את המסעדנים והבשלנים הירושלמיים כנכס עירוני המוביל את סצינת הקולינריה הישראלית בגאון. המגוון הרחב וההיקף המרשים מוכיחים כי המטבח הירושלמי הוא השראה ליצירתיות ותעוזה קולינרית שגם בתל אביב-יפו יכולים ללמוד ממנה. הפרויקט הזה מאפשר לכל חובבי הבישול והאוכל ללמוד מהטובים ביותר ולצאת שפים בביתם שלהם״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה