כאשר חזנות פוגשת תיאטרון



חדש ב"תיאטרון אספקלריא": "יוסילי זמיר", "מחזנר" ע"פ סיפרו של שלום עליכם בהשתתפות החזן ישראל רנד והשחקן צחי נוי

תמונה: יח"צ

תתארו לכם אפשרות של שני עולמות שאינם קשורים ביום יום ו נפגשים ומוצאים את הדרך לצעוד יחד?! התוצאה: מחזנר תיאטרלי עם טובי החזנים והשחקנים. ב"תיאטרון אספקלריא" ממשיכים לחשוב מחוץ לקופסה ולראשונה מעלים הצגה חדשה בשילוב חזנות בהשתתפות החזן ישראל רנד והשחקן צחי נוי.

ההצגה מספרת על יוסילי ילד הפלא שניחן בקול זמיר מופלא. הוא חולם על אולמות גדולים, קהל רב, הערצה וכבוד, אך נאלץ להסתפק בבית הכנסת הקר של העיירה מאזיפיבקה בה הוא מתגורר. בדרכו להשיג את החלום, נאלץ יוסילי לשלם מחירים כבדים. ככל שהוא הולך ומתרחק ממידותיו הטובות, מתום ליבו ומצניעותו, המתיקות המיוחדת של תפילתו הולכת ומתמוססת. האם יוכל לשוב ולהתאחד עם העולם אשר השאיר מאחור? המחזה מאפשר לנו הצצה אל תוך עולם החזנות, עולמו של יוסילי, ובמקביל אל עולמם של אנשי העיירה היהודית, גיבוריו של שלום עליכם, המצטיינים בהומור, חמלה ורגישות ומבקשים בדרכם - לשרוד.

הסופר היהודי הנודע שלום עליכם (שלום רבינוביץ') כתב את הרומן "יוסילי הזמיר" בסוף המאה התשע עשרה, בעודו בקייב. המחזה הנושא את אותו השם עובר כאן לראשונה עיבוד ייחודי לבמה, ומוצג כ"מחזנר" – ז'אנר חדש הכולל מחזה, שירים וקטעי חזנות, המתחקה אחר סיפורו של יוסל, החזן בעל קול הזמיר, ששאף לגדולות אך שילם בחייו.

מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא" חגי לובר אמר: "בהצגה החדשה אנו חונכים שני דברים חדשים: לראשונה "מחזנר" בהשתתפות טובי החזנים והשחקנים ואף לראשונה ישחקו בהצגה גברים ונשים ע"פ עקרונות ההלכה. הצגה הזו היא עוד אבן דרך בהתקדמות המשמעותית של התיאטרון בשנים האחרונות בהבאת הצגות איכותיות לטובת הצופים בכלל והמנויים בפרט".

רעיון, ליווי אומנותי ובימוי: חגי לובר. כתיבה: אורית גל ליכטנשטט. משחק: אדר ששון-פנקוביץ, אלי שמעון, יואב עמיר, ישראל רנד, נוית סילם – סיטבון, ערן קראוס, צחי נוי, תום שיניצקי. עיצוב תלבושות ואביזרים: חן הוד. עיצוב תפאורה: אלכסנדר ליסנסקי. ביצוע תפאורה: סדנת תיאטרון בע"מ. כוריאוגרפיה: אפיר נהרי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה