יצירת האמנות היקרה ביותר מהמאה ה20 - Shot Sage Blue Marilyn - תמורת 200 מיליון דולר



הציור, שנמכר על ידי קרן תומס ודוריס עמאן, עשוי להפוך ליצירת האמנות היקרה ביותר מהמאה ה-20 שנמכרה אי פעם במכירה פומבית כאשר הוא יוצע למכירה בניו יורק בחודש מאי

Shot Sage Blue Marilyn

דניאל קסאדי - https://www.artnewspaper.co.il/

כריסטי'ס הודיעה כי בראש המכירות שלה בחודש מאי בניו יורק יעמוד למכירה Shot Sage Blue Marilyn (1964) מאת אנדי וורהול.

עם הערכה באזור של 200 מיליון דולר - ובמיוחד ללא ערובה - כריסטי'ס מתגאה בכך שהתמונה "מוכנה להיות היצירה היקרה ביותר של המאה ה-20 שעולה למכירה פומבית".

"מרילין עומדת בשורה אחת עם המונה ליזה, הולדת ונוס של בוטיצ'לי ו-Les Demoiselles d'Avignon של פיקאסו", אומר אלכס רוטר, יו"ר כריסטי'ס לאמנות של המאה ה-20 וה-21, במסיבת עיתונאים שחשפה את העבודה. הוא מוסיף שציור כמו 'המרילין' יכול לשנות מהותית "לא רק את השוק של וורהול, אלא את השוק עצמו". בפעם האחרונה שאחד מחמשת ציורי ה-40 על 40 של מרלין נמכרו במכירה פומבית, ב-1998, המחיר המוערך היה בין 2 ל-3 מיליון דולר. לבסוף הוא נמכר ב-17 מיליון דולר.

הציור, אחד מסדרה של חמישה, מגיע מקרן תומס ודוריס עמאן בציריך, שהוקמה על ידי האחים מייסדי הגלריה הידועה בציריך, תומס אמאן פיין ארט. כל ההכנסות מהמכירה יועברו לקרן, שהתחייבה להשתמש בכספים לשיפור "חיי הילדים ברחבי העולם" באמצעות ארגוני צדקה המתמקדים בבריאות הילדים ובחינוך.

לעוד כתבות בתחום האמנות העולמי ובישראל - כנסו ל - https://www.artnewspaper.co.il/


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה