טקס מרגש: סורגים מצווה ומאירים את הלב



טקס חנוכה חגיגי ומרגש נערך לניצולי השואה בירושלים. במרכזו חילקו לניצולי וניצולות השואה צעיפים מחממים שנסרגו במיוחד עבורם בהתנדבות

צילום: פרטי

בשבוע האחרון נערך בתאטרון הקרון בעיר, טקס חנוכה חגיגי ומרגש לניצולי השואה בירושלים במרכזו חילקו לניצולי וניצולות השואה צעיפים מחממים שנסרגו במיוחד עבורם בהתנדבות.

למבצע מחמם לב וגוף גייסה מיכל פונדמינסקי מנחת הקבוצה את מירב גלעד, אומנית סריגה, שהלבישה בתערוכה הקיץ את עצי ירושלים בסריגה אורבנית ועשרות מתנדבות מכל רחבי העיר שכבר לפני חודש החלו לסרוג כל אחת צעיף לניצול או ניצולה בהתנדבות. כל סורגת קיבלה שם של ניצול שואה ואת סיפור חייו ועבורו או עבורה סרגה את הצעיף. בטקס המרגש, נפגשו לראשונה הסורגות עם ניצולי השואה והעניקו להם את הצעיף הססגוני והמיוחד.

במהלך האירוע נהנו הסורגות וניצולי השואה מצפיה משותפת בהצגה "חכמי חלם" ונהנו משירתה של הזמרת כרמית ראובן וניגונו של הנגן שי כבירי.  האירוע היה במעמד השרה לשיווין חברתי מירב כהן ובהשתתפות סגן ראש העיר יוסי חביליו ומנהל מנהל קהילה גיל ריבוש  ואלישבע מהלר מנהלת המחלקה לשירותים בקהילה במחלקה לתושבים ותיקים מעירית ירושלים ומנהל תאטרון הקרון קובי פריג.

כ- 40 ניצולי שואה הגיעו לאירוע ועוד עשרות ניצולי שואה שיש להם קשיי ניידות יקבלו בימים הקרובים את הצעיף לביתם. ניצולי השואה שהשתתפו באירוע הם חלק מקבוצת "בובות וחלומות" בהנחייתה של מיכל פונדמינסקי. הקבוצה שהוקמה לפני כעשר שנים עורכת פעילויות תרבותיות מגוונות מדי יום א'.  הקבוצה פועלת בליווי של אגף הרווחה העירוני ובעזרת  גיוס אנשים שמעוניינים לקחת חלק בפרויקט המרגש שמתרחש בעיר מדי שבוע. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה