חלונות מתגשמים; ארמון הקיץ של ירושלים



מיצב חלונות ענק של יורם אמיר ז"ל וצמד האמנים לילי ופלוג'ה;
גן הסוס | 7.7 – 21.9 | כניסה חופשית
550 חלונות מכל רחבי ירושלים, בשלל צורות ומכל התקופות, הפכו ליצירת אמנות מרהיבה ולמגדל מפואר שהוצב בימים אלו בגן הסוס בירושלים

צילום: חברת עדן
חלון עץ אנגלי הוצב לצד אשנב ארמני, עיטור עות'מאני ישוב לצד פיתוח נוצרי, ומסגרת מגן דוד הוצמדה לקשת ערבית. בליל של שפות, קולות ותרבויות – שלא תמיד מסתדרים ביניהם בעיר הרבודה – מרכיבים למשך שלושת החודשים הקרובים בית אחד שחובר לו יחדיו.
את ארמון החלונות יזם וחלם יורם אמיר ז"ל - יוצר, אקטיביסט, צלם, דון קישוט, נביא ובעיקר איש אוהב אדם וירושלים. במשך עשרות שנים הציל אמיר על דעת עצמו את החלונות מבתים נטושים או מיועדים להריסה כדי לשמר את הצוהר לירושלים.

המיצב משותף לעיריית ירושלים באמצעות חברת עדן לפיתוח כלכלי ומקודשת 2019.  אליהם חבר האמן האקטיביסט יורם אמיר שנפטר באחרונה. 
ראש עיריית ירושלים, משה ליאו: " זהו פרויקט ייחודי שמספר את הסיפור המורכב והיפהפה של העיר שלנו, דרך סיפורו של אמן ירושלמי שאהב את העיר כמו כולנו.
אנו משקיעים מאמצים ומשאבים בשילוב מיזמים ייחודיים מסוג זה, שגם משדרגים את המרחב הציבורי וגם מקדמים ערכים נוספים של תרבות אמנות ושימור בעיר. אני מזמין את תושבי ירושלים, מבקרים מהארץ ומחול לבוא לגן הסוס ולחוות את ירושלים בקיץ."
המיזם "חלונות מתגשמים" מצטרף למיזמים נוספים שהקימה עדן ברחבי העיר בשנים החולפות , במטרה לפתח את מרכז העיר , ולשדרג את המרחב הציבורי. בין היותר: שיפוץ רחוב יואל משה סלומון "רחוב המטריות" פרויקט  הצבת הפסנתר , "הרדיו הנודד" ועוד. המיזם יוצב לשלושה חודשים ויתקיימו בו פעילויות במסגרת אירועי הקיץ של עיריית ירושלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה