חג הסיגד בירושלים: החגיגות וחנוכת מרכז רוחני לקהילה האתיופית



במסגרת אירועי חג הסיגד בירושלים, יתקיים בעיר אירוע החגיגות המסורתי סמוך לטיילת ארמון הנציב עם אלפי משתתפים שיגיעו מכל רחבי הארץ. בנוסף, ייחנך בירושלים מרכז חדש עבור הקהילה האתיופית, שישמש בית למגוון פעילויות ואירועי תרבות קהילתיים

מאירוע החג במרכז החברתי לגיל השלישי של יוצאי אתיופיה. צילום: המחלקה לגיל השלישי באגף חברה.

חג הסיגד, יומם המיוחד והמשמעותי של יהודי אתיופיה, מסמל את חידוש הברית בין העם לאלוהים, בעקבות השיבה לירושלים מגלות בבל. קהילת בית ישראל בשהותם באתיופיה, נהגו לציין את החג בעלייה המונית אל ההרים, חמישים יום לאחר יום הכיפורים – וכיום, מסורת זו, המציינת חיבור לשורשים ולתרבות מאז עלייתם של יהודי אתיופיה לישראל, נמשכת מדי שנה בטקס המסורתי הגדול בירושלים.

הטקס החגיגי לציון החג יתקיים בטיילת שרובר שליד ארמון הנציב, ביום רביעי, כ"ט בחשון תשפ"ג (23/11/22), בין השעות 10.00-15.00. באירוע ישתתפו כ-10,000 איש מכל הארץ, ויינשאו בו תפילות וברכות מפי קייסים, וכן דברי ברכה מפי נשיא המדינה, נציגי הממשלה והכנסת.

למען המשך שימור התרבות, המסורת והמורשת של יהודי אתיופיה, ייחנך בשכונת נווה יעקב מרכז רוחני עבור הקהילה האתיופית.

המרכז, שנבנה בהובלת עיריית ירושלים, ישמש את תושבי הקהילה המתגוררים בשכונות נווה יעקב ופסגת זאב. הוא עתיד להיות מרכז רב-תכליתי בו יתקיימו שלל פעילויות תרבות והעשרה למבוגרים ולצעירים, סדנאות, לימודי עברית, תפילות, אירועי קהילה ועוד.

המרכז יפעל במבנה בעל שתי קומות עם חצר גדולה שתשמש כגינה קהילתית. הוא יכלול בתוכו בית רוחני לקהילה, אולם קטן, אולם גדול, שני חדרי פעילות (חדר מחשבים וחדר לגיל הזהב), מרפסת לפעילויות ואמפיתיאטרון.

טקס חנוכת המרכז הרוחני החדש, ייערך הערב (22.11) בשדרות נווה יעקב 38 (צמוד למינהל הקהילתי). הטקס יתקיים במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בהשתתפות רבה הראשי של ירושלים - הרב שלמה משה עמאר, הרב הראשי ליהודי אתיופיה – הרב ראובן וובשט ומוזמנים נוספים.

בתוך כך, אתמול פתח המרכז החברתי לגיל השלישי של יוצאי אתיופיה בנווה יעקב את אירועי חג הסיגד, במבנה החדש לאוכלוסייה דוברת אמהרית. האירוע כלל הרצאה על החג ועל משמעויותיו באתיופיה ובארץ, וכן התקיימה ארוחה קהילתית, חגיגית ומסורתית, שבהכנתה היו שותפים כל אחד מחברי המועדון.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים היא עיר של תרבויות, עדות ואוכלוסיות מגוונות שיוצרות יחד פסיפס קהילתי עוצמתי ומיוחד במינו. הערכים העמוקים של הקהילה האתיופית הם אות ומופת עבור החברה הישראלית כולה, ואנו רואים חשיבות רבה בשימור המורשת שלכם והעברתה לדורות הבאים. עיריית ירושלים תמשיך לשמור על ייחודיותה של כל קהילה בעיר ולתמוך ביוזמות שיסייעו במטרה זו ויקדמו את רווחתם, תחושת השייכות ואיכות חייהם של כלל התושבים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה