חגיגות פתיחת השנה האקדמית תשפ״ג בירושלים



כמדי שנה, תקיים עיריית ירושלים את אירועי פתיחת השנה החגיגיים עבור עשרות אלפי הסטודנטיות והסטודנטים הלומדים בעיר, לכל אורך החודשיים הראשונים של שנת הלימודים האקדמית

צילום: פלאש 90

שנת הלימודים האקדמית תשפ"ג בפתח, עם למעלה מ-47,000 סטודנטיות וסטודנטים שיגיעו ללמוד בירושלים מכל רחבי הארץ – כמות שיא ארצית כבר ארבע שנים ברציפות.

כמיטב המסורת, השנה תיפתח עם שורה של הופעות, סיורים, סדנאות, ימי עזר והכוונה ועוד, שיתקיימו ברחבי העיר ובקמפוסים השונים.

אירועי פתיחת השנה, שמטרתם לחבר את הקהל הסטודנטיאלי לעיר, לקהילה הצעירה ולחיי התרבות, הפנאי והתעסוקה שלה, יפעלו בשיתוף מגוון בתי עסק, מוסדות תרבות, יזמים צעירים, אגודות סטודנטים, מוסדות אקדמיים ועוד.

בין האירועים והפרויקטים שיתקיימו בעיר:

מופעי פופ-אפ בהפתעה בקמפוסים: 31.10.22-2.11.22 | הופעות ייחודיות בהפתעה, בהובלת אמנים מהשורה הראשונה בארץ, כאשר הסטודנטים לא יודעים מי האומן שמגיע אליהם לקמפוס. המופעים יתקיימו ב-5 קמפוסים מרכזיים בעיר, במהלך הפסקות הצהריים בשבוע הראשון של פתיחת שנת הלימודים.

סיורים בירושלים לסטודנטים - JLM 101: ימי חמישי ושישי בין התאריכים 3.11.22-15.12.22 | שעות הערב והבוקר ברחבי העיר: ליין סיורים שמטרתו לחשוף את הסטודנטים החדשים לעיר בה הם חיים בצורה מרעננת ורלוונטית. הליין יכלול סיורים ליליים חווייתיים שיעברו בברים במרכז העיר, סיורים בגלריות ובמרכזים אומנותיים שיציעו חווית התנסות בעולם האומנות הירושלמי ועוד. כל הסיורים הם חינמיים ומותנים בהרשמה מראש.

סדנאות - ליגת אקדמיה: ימי שני בין התאריכים 7.11.22-26.12.22 | שעות הערב | ב-ZOOM ובעסקים בעיר: סדרה של 8 סדנאות מקוונות, שמטרתן לייצר הכנה רכה לחיים הסטודנטיאליים ולאתגרים שכניסה לאקדמיה מביאה איתה. לדוגמא: סדנת ניהול זמן, סדנת כלי גוגל ואופיס, סדנת חיפוש עבודה ועוד. בנוסף, "מידעל׳ה" תערוך סדנאות ״בוטיק״ כמו סדנת נטוורקינג וסדנת סטיילינג שיתקיימו בעסקים בעיר.

*"רביעי קאלט" - סרטי קולג' בסינימטק* (ימי רביעי | 2.11, 9.11, 16.11 ,23.11 | שעות הערב:
במהלך חודש נובמבר, יוקרנו בימי רביעי עבור קהל הסטודנטים סרטי קאלט שעוסקים ב-״קולג' ואווירה סטודנטיאלית״. בהקרנה האחרונה יתקיים גם מופע סטנד-אפ שיעסוק באקדמיה. מחיר הכרטיס יהיה מוזל ויעמוד על 25 ₪, ובנוסף תינתן הטבה לקניית בירה ב-10 שקלים.

"פוזיטיף" בפביליון בצלאל - אירוע אמנות ותרבות רב תכליתי: 4-9.12.22 | בקמפוס בצלאל החדש. האירוע ייערך בפרויקט פביליון של מכללת בצלאל, יחד עם מיזם אירועי הסצנה של עיריית ירושלים - "ברוטינה". במסגרת האירוע, תתקיים תערוכה עם עבודותיהם השונות של שורת סטודנטיות וסטודנטים הלומדים בבצלאל, לצד תקלוט של דיג׳יי והופעה של הרכב מוסיקלי, כולם חלק מהמרקם התרבותי-אמנותי של ירושלים בתקופה האחרונה.

פתיחת קמפוס האומנויות החדש עם אירוע החשיפה הבינלאומית למוזיקה של הצוללת הצהובה: (יום חמישי | 24.11.22 | שעות הערב (19:00-23:00) | בקמפוס לאומנויות במתחם מנורה החדש: ערב שיטוט מעורר השראה, בין מופעים שונים במתחמים הפנימיים בבתי הספר לאומנויות של התיאטרון החזותי, ניסן נתיב, בית העם המחודש ורחבת ז'ראר בכר.

ימים מרוכזים לסיוע בחתימות על תצהירי ארנונה ותווי חנייה: פעם בשבוע, בין התאריכים 30.10.22-15.12.22 | שעות הערב | במרכז צעירים: עם פתיחת שנת הלימודים ולמשך כחודשיים, יתקיים אחת לשבוע במרכז צעירים יום מרוכז בשעות הערב, אליו יוכלו הסטודנטים להגיע על מנת לקבל עזרה וחתימת עורך דין על תצהירי ארנונה וכן לחתום על תווי חנייה. בנוסף, השנה יתקיים גם אירוע LIVE בפייסבוק, בו הם יוכלו לשאול שאלות בנושאים אלה ולקבל תשובות מגורמים מוסמכים בעירייה.

איינשטיין בעיר: יום שישי | 11.11.22 | 9:00-14:00 | במרכז העיר: הרצאות עם טוויסט של מיטב המרצים והופעות של אמנים מקומיים + הדליינרס, בתוך בתי עסק וברחובות המרכזיים בעיר.

ערב חשיפת למשרות סטודנט ירושלמיות: יום שלישי | 22.11.22 | שעות הערב: ערב ייחודי שיחשוף את הסטודנטים בעיר למגוון משרות עירונית וממשלתיות בירושלים, במטרה לקדם את שילובם בשוק העבודה ואת העתיד המקצועי שלהם.

בנוסף למגוון אירועי פתיחת השנה, סטודנטיות וסטודנטים הלומדים במוסדות בירושלים וזוהי שנת הלימודים הראשונה שלהם, יקבלו בערכת הפתיחה של המוסדות גלויה ובה לינק להטבה של 50 ₪ למימוש בעסקים שונים בעיר. ההטבה תתקבל באמצעות הפלטפורמה של מועדון "ירושלמי".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים נרגשת לפתוח, יחד עם כל הסטודנטיות והסטודנטים הרבים בעיר, הוותיקים והחדשים, את שנת הלימודים האקדמית תשפ"ג. אנו מציינים את פתיחת השנה ברחבי העיר עם שלל אירועים שיעניקו לכם חוויה סטודנטיאלית מלאה, יעשירו אתכם בתוכן איכותי ויחברו אותם לעיר ולקהילה הצעירה הפועמת בה. אנחנו נמשיך ללוות את הסטודנטים של ירושלים לאורך הדרך, בזמן הלימודים ואחריהם, ומאחלים לכולנו שנה אקדמית מוצלחת ומהנה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה