התזמורת הסימפונית ירושלים חוזרת לאולם הקונצרטים



קונצרט חגיגי ומיוחד בחמישי הקרוב (4.3.21) עם מאסטרו דורון סלומון באולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים

מאסטרו דורון סלומון. צילום: דני מכליס

בשורה לשוחרי המוזיקה הקלאסית: לאחר הפסקה של כמעט שנה חוזרים נגני התזמורת הסימפונית ירושלים להופיע באולם הבית ע"ש הנרי קראון.

עופר אמסלם מנכ"ל התזמורת הסימפונית: "זהו רגע מרגש לחזור ולהופיע באולם הבית. חיכינו לזה זמן רב. במהלך השנה האחרונה לא ויתרנו על המשך פעילותה של התזמורת ויזמנו קונצרטים רבים אותם שידרנו לקהל הרחב חינם. במשך כל התקופה הקפדנו לשמור על קשר עם קהל שוחרי המוסיקה, העלינו קונצרטים למבוגרים וקונצרטים לילדים, סדרות קלאסיות, מופעי חזנות ועוד. אני מזמין את הקהל הרחב להגיע לאולם הקונצרטים וליהנות מחוויה ייחודית - קונצרט עם קהל  על כל המשתמע מכך, חוויה שלא התאפשרה לצערנו זמן כה רב".

הקונצרט הראשון שיפתח את החזרה למופעים מול קהל יתקיים בחמישי הקרוב 4.3 בשעה 20:00  באולם הבית של התזמורת, אולם הנרי קראון וישודר בלייב מירושלים למדינות רבות ברחבי העולם בערוץ היוטיוב והפייסבוק. בקונצרט, בניצוחו של מאסטרו דורון סלומון, תבוצע הפתיחה לקונצ'רטו לפסנתר ולתזמורת מאת היידן בנגינתה של עפרה יצחקי,  הסימפוניה מס' 5 של שוברט ופתיחה וקטעים מתוך רוזמונדה מאת שוברט.

 

בתכנית:

היידן  קונצ'רטו לפסנתר ולתזמורת ברה מז'ור, הוב' 11
שוברט  סימפוניה מס' 5
שוברט  פתיחה וקטעים מתוך רוזמונדה

 

התזמורת הסימפונית ירושלים שזו עונתה ה-83 נוסדה בסוף שנות השלושים כתזמורת של שרות השידור המנדטורי בפלשתינה. עם קום המדינה היתה לתזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור כתזמורת רדיו. מרבית הקונצרטים הוקלטו ושודרו בקול המוסיקה מאולם הבית של התזמורת – הנרי קראון בתיאטרון ירושלים.

מנהלה המוסיקלי החדש של התזמורת מאסטרו סטיבן סלואן. בין מנהליה המוסיקליים בעבר שמות בולטים כמו מנדי רודן, לוקאס פוס, גארי ברתיני, לורנס פוסטר, דוד שלון, לאון בוטשטיין ופרדריק שאזלן.

רפרטואר התזמורת מהווה שילוב רחב יריעה בין יצירות המופת של העבר וההווה החל מיצירות הבארוק, עובר דרך התקופה הקלאסית והרומנטית ויצירות ישראליות. התזמורת מוזמנת לעתים תכופות לסיורי קונצרטים ברחבי העולם, והופיעה באולמות היוקרתיים ביותר, ובהם קרנגי הול בניו יורק, אולם המוזיקפריין בווינה, אולם הפילהרמוני בקלן ואולמות הקונצרטים המרכזיים בדיסלדורף, בפרנקפורט ובלוצרן.  

 

כמות הצופים מוגבלת ל-300 איש בלבד. יש להציג תו ירוק (מתחסנים/מחלימים) כמו כן השהייה באולם מחוייבת עם מסיכה בכל זמן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה