היכונו לעדלאידע ירושלים



עדלאידעת הילדים של ישראל בבירה, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכת בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם. את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים
יום שני, 25.3.2024, ט"ו אדר ב' תשפ"ד, שושן פורים

עדלאידע ירושלים תצעד השנה בפעם הראשונה אחרי 42 שנים, ועתידה לקבץ בבירת ישראל מבקרים מכל הארץ ולאחד את העם סביב חגיגות פורים המסורתיות. את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים. היא תחל את דרכה במלון ענבל שברחוב המלך דוד, תמשיך לכיכר צה"ל, משם תפנה לרחוב יפו, שמאלה לרחוב קינג ג'ורג' ותסיים ברחבת המשביר הישן.

צילום: דור קדמי

לראשונה משנת 1982, מחזירה עיריית ירושלים, בניהול אמנותי של תיאטרון הקרון, את מסורת העדלאידע הירושלמית למרכז העיר דווקא השנה, דווקא בפורים, מתוך גאווה גדולה ביכולתה של העיר לייצר אחדות ותקווה לכל עם ישראל. העדלאידע תצעד ביום שני ה-25 במרץ, בין השעות 10:00 ל-14:00. מיד לאחריה יתקיים אירוע פורים המסורתי בניסים בכר בהפקת חברת אריאל.

עדלאידע ירושלים הוא אירוע תרבות גדול שרותם אליו קהילות יוצרות, גופי תרבות, בתי ספר, ילדים וילדות ואמנים, במטרה להעניק חוסן ותקווה- תקווה לרוח, תקווה לילדים ולנוער המדהים שלנו ותקווה לעתיד שירקיע לפסגות חדשות. למעלה מ-5 חודשים אחרי הטבח הנורא בבני עמנו, העדלאידע שתתקיים בבירתנו השנה, היא מצעד של עוצמה ושל גילוי כוחות הדמיון והיצירה. במהלכה נרים כולנו את ראשנו בגאווה, למען העלאת המורל הלאומי וחיזוק חוסננו. במרכזה יעמדו הגיבורים הקטנים שנמצאים בחיים של כולנו, הילדים והילדות שלנו, שמתמודדים עם התקופה הנוכחית בגבורה ובאומץ. במצעד ובאירוע ישתתפו גם ילדי תושבי הדרום והצפון שפונו לירושלים ומתארחים בה וילדי מילואימניקים מכל הארץ, שיחד עם כל ילדי ירושלים ותושבי ישראל, יתפללו לשחרורם של כל החטופים ויחבקו את בני משפחותיהם.

צילום: דנה בר סימן טוב

בעדלאידע השנה ישתתפו עשרות יוצרים ויוצרות, שחלקם מפונים ואחרים אף חזרו לא מזמן משירות מילואים ברצועת עזה, וכן גופי תרבות ירושלמיים וקהילות שונות מרחבי העיר והמדינה. זאת תהיה חגיגה ירושלמית אמיתית, בה יבואו לידי ביטוי הכישרון, היצירתיות ותשעת הקבין של יופי שירדו על עיר הבירה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ירושלים, בירת ישראל והבית של כולם, תחגוג השנה את חג הפורים עם משפחות וילדי ירושלים והמדינה כולה. אחרי 42 שנים שבהן לא התקיימה עדלאידע בבירה, השנה היא חוזרת, במטרה לאחד את העם ולהוקיר את גיבורי ישראל מהעבר ומהווה. העדלאידע השנה היא מעבר לאירוע פורים, היא מצעד של ניצחון הרוח ושל עמידה איתנה. עיר הבירה ירושלים פותחת את שעריה ותארח את כל בית ישראל ותוך תפילה לעתיד ולאחדות העם- במיוחד בתקופה זו."

בעדלאידע ייקחו חלק מוסדות תרבות רבים ובהם: מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון ישראל, בצלאל, תיאטרון האינקובטור, תיאטרון הקרון, תיאטרון מסתורין, תיאטרון האייל המרקד, מרכז ג'ינוגלי, מרכז אמן, המפעל ומוזיאון המדע. כמו כן, ייקחו בה חלק מטובי בוני הבובות ופסלי הענק בארץ וכן קהילות רבות מרחבי העיר, כולל ילדים שפונו מביתם בצפון ובדרום ומתארחים בירושלים: ביה"ס הניסויי ארגנטינה, עיר מפעל, מרכז קהילתי בקעה, מרכז קהילתי רוממה, ביה"ס שחרית, תיכון אמנויות, ביה"ס יאסא ועוד.

בעדלאידע יוצגו כ-30 פרויקטים מקוריים בבכורה עולמית בשילוב תזמורות, להקות מחול ובמות מוזיקליות.

בעדלאידע ירושלים תוכלו לפגוש באריה שואג בועות סבון, סמל ירושלים שקם לתחייה עליו רוכבת ילדה גיבורה (מיצג של אמן מסטודיו לילי ופלוג'ה שפונה מקיבוץ צבעון שבצפון); מגדל דוד הופך לסחרחרה ענקית, בה ישן וחדש מתערבבים בדהרה; להקת כלי זמר בגובה של שלושה מטרים עם תזמורת חיה (מיצג שהוכן בשיתוף לב קרייטמן, מנכ"ל המידברן, מניצולי הטבח בעוטף עזה אשר שב משירות מילואים ארוך בעזה); ארבעים רקדניות לבנות עם שמלות שייהפכו לצבעוניות בהשראת הסיפור של חנהל'ה ושמלת השבת.

מיצגים נוספים שתוכלו לפגוש בעדלאידע: עכבישה מכאנית ענקית שתרקוד ברחובות; להקת אנימא עם בובות ענק ולידה הרכב K-POP דמיוני, שירקיד אתכם ברחובות; מכונת עננים בצבעים, שירחפו מראשו של המדען אלברט איינשטיין; ילד קטן מרחף על יונת שלום ענקית; משפחת קנגורו גינג'ית קופצנית (*מיצג שהכינה קהילת מפונים משדרות ביחד עם תושבי ירושלים- למען חזרתם של משפחת ביבס*); תינוק עצום נופל על הישבן וממשיך לקום וללכת; תרנגול הודו ענק שמקרקר אדר, דר, דר ברחובות; ואפילו חמורו של המשיח יבוא לבקר בליווי נגינה ותפילה.

נקודת התחלת התהלוכה: בסמוך למלון ענבל, נקודת סיום: רחבת המשביר הישן

כמו כן, יוקמו 7 במות בידור לאורך המסלול:
חצר ימק"א, בין השעות 9:30-14:00 – מנחה: השחקנית נעמי לבוב. הופעות: תזמורת כלי הנשיפה ירושלים ע"ש איתן אביצור; אלפרט ביג באנד.
צומת ממילא, בין השעות 9:30-14:00 – מנחה: האמנית יעל, את מגזימה.הופעות: ;Portman T ; הרכב טואלט Tualet.
כיכר צה"ל, בין השעות 9:30-14:00 – מנחה: חיים בן שמעון (חב"ש). הופעות: קפה אמאן ישראל.
כיכר ספרא, בין השעות 10:00-16:00 – מנחה: המשוררת והיוצרת עמית צפריר. הופעות: חמישיית איתי בן נון; פריצת דיסק; DJ SHAZO.
בית יואל, בין השעות 10:00-16:00 – מנחה: השחקן והתסריטאי חנן סביון. הופעות: צלילי העוד עם הזמר רמי דנוך; אטלנטיקה; DJ SHAYGO.
כיכר ציון, בין השעות 9:30-16:00 – מנחה: שדרני רדיו ירושלים – אולפן פתוח.
רחבת המשביר הישן, בין השעות 10:00-16:00 – מנחה: השחקן והבמאי יאיר להמן. הופעות: פולקעס; שמאן שמאן; DJ GONDI.

עיריית ירושלים, הפקת האירוע ומשטרת ישראל נערכות על מנת להבטיח את קיומו של האירוע, תוך הבטחת שלומם וביטחונם של כלל המשתתפים

מומלץ מאוד להגיע לעיר ולהתנייד בתוכה באמצעות תחבורה ציבורית. הודעה מפורטת על חסימות, הסדרי תנועה וחנייה תופץ בהמשך. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה