בכותל: תערוכת יחיד לאמנית חנה הלן רוזנברג



במוזיאון היכל שלמה בירושלים. אוצרת התערוכה :חוי פינגולד-דויטש

חנה הלן רוזנברג מאוהבת בירושלים!

היא הגיעה לירושלים בשנת 2006 כדי להעמיק את לימודי היהדות שלה ואת אמונתה. היא גרה בחדר קטנטן ליד שוק 'מחנה יהודה' והרחובות שמשו לה סדנה. היא היתה מוקסמת מהמגוון העצום של אנשים שראתה, משפע הצבעים ברחובות סביבה – של בגדים ואביזרים, של בניינים, ושל השמים בעונות השנה המתחלפות  - כל אלו ממלאים את פנקס הרישום הקטן שלה ומאוחר יותר היוו את הבסיס לציורי שמן, ציורים בצבעי מים ובאמנות דיגיטלית. יצירות אלה הוצגו בגלריית המוזיאון לאמנות יהודית ע"ש וולפסון, בשנת 2018.

אחרי מספר שנים בירושלים, עברה חנה הלן רוזנברג לבאר-שבע, אבל אהבתה לירושלים לא שככה. שוב ושוב היא חוזרת לירושלים, להסתכל ולצייר.

קרדיט: סדן הפקת אמנות

בתערוכתה החדשה, בכותל, נותנת חנה הלן לצופה טעימה מביקוריה בכותל.

היא בקרה שם בחורף, בגשם ובשלג, היא הלכה לשם גם בקיץ. היא היתה בכותל לברכת הכהנים בשלושת הרגלים, והיתה שם בחגיגות בר מצווה.

חנה הלן רוזנברג הולכת הרבה לכותל כדי להסתכל על אנשים. כמו ברחובות העיר, גם מגוון האנשים המבקרים בכותל הוא עצום – יהודים דתיים, יהודים חילוניים, חיילים, ערבים ותיירים ממלאים את הרחבה הגדולה שלפני הכותל המערבי. כל אחד מהם עם סיבתם האישית להיות שם. כל אחד בתנועה המיוחדת לו, במבע המיוחד – כי הדמויות של חנה הלן כמעט ולא עומדות בשקט. גם לא הרוח, כפי שרואים בפריסות השונות של מטריות וטליתות.

קרדיט: סדן הפקת אמנות

חנה הלן משתמשת בהרבה צבעים בהירים, או בפלטה מוגבלת מאד, תלוי במזג האוויר. אפשר ממש להרגיש את החום והכובד בציור 'שמש בכותל' ואת הקור העולה מציורי החורף. היא ממקמת הרבה דמויות בציור, או מעט, שוב, תלוי במזג האוויר. בסצנת הקיץ יש מגוון דמויות. בסצנת החורף יש רק מקומיים! נקודת המבט שלה היא נקודת מבט של אשה – הגברים במרחק, הנשים מקרוב. יש בקע בצורת יתד בין אבני הכותל, מחיצה שמפרידה את הנשים מהגברים. הם שם ביחד, אבל בנפרד. רק ברחבת הכותל נשים וגברים איכשהו מתערבבים. כמה מהדמויות מוכרות לאלו שראו את יצירותיה הקודמות, בתערוכות, בספרים או בעיתונות.

 קרדיט: סדן הפקת אמנות

חנה הלן אוהבת את חגי ישראל! ואוהבת את ספר הספרים, התנ"ך .

בתערוכה מוצגים ציורים  המספרים על אירועי  פורים בבאר-שבע ובירושלים, ציורי טבע החוגגים את ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, ומדגישים את הדאגה הגדולה שיש לחנה הלן מהפגיעה באקולוגיה שלנו. פגיעה בטבע, זיהום אוויר ופסולת. "התורה מלמדת אותנו לא לחטוב עצי פרי, שעצים הם חשובים. אנחנו לא מעוניינים במלחמה – אנחנו רוצים לגדל דברים"! בתערוכה מוצגים ציורי קו עדינים שמשמשים לעיטור ספרי השירה של המשוררת רות פוגלמן, העוסקים בסיפורים ובדמויות מהתנ"ך.

 

חנה הלן משתמשת בעבודותיה בטכניקות ישנות וחדשות. היא מציירת בצבעי שמן ובצבעי מים.

היא רושמת בעפרון, בדיו ובצבע והיא  משתמשת בטכניקות דיגיטליות (הטכנולוגיה מתפתחת:

 כשם שהעיפרון נכנס לשימוש אחרי גזיר הפחם, הצבע האקרילי אחרי צבע השמן

 - אמנות דיגיטלית היא הטכניקה החדשה. טכניקה אחת לא באה במקום האחרת. זהו כלי חדש).

 

למרות צערה מזיהום כדור הארץ שלנו. חנה הלן מאד פעילה להגברת המודעות לבעיה בשימוש בכלים חד-פעמיים בישראל, חנה הלן רוזנברג היא אשה שמחה, אמנית שמחה ושמחה בחייה.

 

רח': קינג ג'ורג' 58 ירושלים 02-5889010

שעות ביקור בתערוכה : א'-ה: 08:00-20:00

יום שישי 08:00-12:00


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה