בכורה בתיאטרון מיקרו הירושלמי: "מטומטם כמו המלט"



עיבוד בימתי לספריו של רובן גונזלס גלגו, המעניק הצצה אמיצה ונדירה אל ההזנחה והאכזריות ברוסיה
ההצגה תעלה בבכורה ב-4 באפריל

ההצגה "מטומטם כמו המלט" תעלה ב 4 באפריל בתיאטרון מיקרו. הצגה זו היא עיבוד בימתי לספריו של רובן גונזלס גלגו, המשותק בכל גופו, ששרד גיהינום בבית יתומים סובייטי לנכים וכתב על זה ספרים אוטוביוגרפיים.

ספריו של גלגו הדהדו בעולם, תורגמו לשפות רבות וזכו בפרסים. סיפורו של גלגו מלווה את אירינה גורליק, יוצרת ההצגה, כבר למעלה מ 20 שנה. לכן הופתעה כל כך לגלות שאותו סופר רוסי מתגורר בשנים אלו באשקלון עם אישתו השלישית.

צילום: נטשה שחנס

לגורליק לא היה ספק כי סיפורו האישי של גלגו ירתק את הקהל הישראלי.

ברית המועצות, שנות ה 70, הדיקטטורה הקומוניסטית בשיאה. הילד המשותק רובן נשלח עלידי סבו, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הספרדית הגולה, לבית יתומים סיעודי בניסיון להסתירו. זהו הבסיס לסיפורו האוטוביוגרפי המדהים של רובן גלגו. מהקשיחות של בית היתומים גדל רובן להיות האדם שהוא היום. דרך כדורגל ודרך שחמט, דרך אהבה ודרך שייקספיר, הפך רובן לסופר עטור פרסים שחי היום בישראל! לאחר שלל עיבודים לספריו במיטב התיאטראות ברוסיה, מביא תיאטרון מיקרו בפעם הראשונה את הסיפור יוצא הדופן הזה אל הקהל הישראלי, בעיבוד עשיר בהומור ובדמיון.

ככל שהתקדמה העבודה על ההצגה, התפתחה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. השיח האקטואלי שם דגש על ההיבט הפוליטי היסטורי שמצוי בהצגה. והצופים זוכים להצצה נדירה על המשמעויות הכואבות של השלטון הקומוניסטי בברית המועצות לפני כ 50 שנה. הקשיחות, האכזריות וביטול הפרט מחלחלים מהשלטון עד למיטות החוסים. היום, השאלות הקשות על המציאות של אז אקטואליות מתמיד. 

צילום: נטשה שחנס

 אירנה גורליק, מייסדת ובמאית ההצגה: "כשהקמתי את התיאטרון הירושלמי, הממשיך את התיאטרון שהיה בבעלות אבי ברוסיה, היה לי חשוב שיהיה זה תיאטרון עברי ירושלמי ולכן חקרתי והעמקתי במיתוסים היהודיים ובתרבות הירושלמית העשירה. נדמה שעם תחילת העבודה על היצירה הרוסית, ובה ביקורת רבה על התרבות הקומוניסטית, החלה רוסיה לככב לרעה במהדורות החדשות מסביב לעולם, וכולי תקווה שנשמע על סיומה של המלחמה האיומה והקשה עד שהמסך יעלה בהצגת הבכורה".

הבכורה תתקיים ביום שני 4.4.22 בתיאטרון מיקרו (במתחם תיאטרון ירושלים), רח' מרכוס 20, ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה