בוטניפלצת: כשמפלצות פוגשות צמחים בגן הבוטני



הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים מזמין את הקהל הרחב, להגיע במהלך אוגוסט הקרוב, לארוע הקיץ הגדול -בוטניפלצת!

צילום: תום עמית

הכל החל בלילה עם ירח מלא כשד"ר אורי פרגמן ספיר, הבוטנאי הראשי של הגן הבוטני, עבד במשרדו בספרייה הבוטנית של הגן כשלפתע שמע רחש מוזר. אורי הלך בעקבות הרעש ופתאום ראה בפינה נידחת, שאף אחד לא מגיע אליה אף פעם, במדף גבוה ומאובק ספר עתיק מאד- ספר המפלצמחים הגדול. כשהתקרב, החל הספר לרעוד, נפל וממנו החלו לצאת המפלצמחים שהתפזרו בכל רחבי הגן.

במהלך הקיץ מוזמנים הילדים וההורים להצטרף למסע להכרת המפלצות הייחודיות ויחד עם זחליה הזחל, אוהב ההרפתקאות, לחקור את היצורים המסתוריים שהשתלטו על הגן וללמוד על הטבע, על חוקי המדע ועל ערכי קיימות והכל דרך פעילויות, משימות והפעלות משפחתיות משעשעות שיקבלו מזחליה ויהיה עליהם לבצע לכל אורך המסלול.

בין היתר יפגשו הילדים את סינדרלוטוס יפהפיית האגם, קרוקודשא המשונה, פיקאקטוס המדהימה, בלוטי הסנאי, פלורנס הפורחת, את שומר היער ושומר הצמרות, דרך אגבה, טרופי טרוף, שממישה המנסה להעלים את גופה ועוד.

כל מבקר/ת בגן מוזמן לצאת להרפתקה במסלול המפלצות המשתרע על פני 1.2 קילומטר ובו 17 תחנות. ברחבי הגן ממוקמות כ-25 מפלצות ענק צבעוניות בגובה של 3 עד 16 מטרים, מעוצבות בעיצוב עכשווי עם תאורה וסאונד ייחודים המוסיפים אפקטים מרהיבים במיוחד בשעות הערב. ליד כל מפלצת ימצאו המבקרים/ות דף מספר המפלצמחים המקורי ובו סיפורה של הדמות בחרוזים, ההקשר הבוטני ומשימה שיוכלו לחקור וללמוד על המפלצת. המשימות יכללו בין היתר הכנת קומפוסט, צילומי סלפי עם המפלצות הצבעוניות, משחק מחבואים והסוואה עוד.

בגלריית החממה הטרופית בגן מוצגת תערוכה חדשה - 'עולמם המופלא של הסחלבים', צילומים של ד"ר אורי פרגמן ספיר אוצרת גבי המבורג פימה. בתערוכה כ-17 צילומי סחלבים מיוחדים שצילם דר' אורי פרגמן ספיר המנהל המדעי של הגן, במסעותיו הרבים ברחבי העולם, בגנים בוטניים ובמשתלות החל מגנים בלונדון ובניו יורק, וגם סחלב נדיר "ארונדיניה" בצפון תאילנד ועוד. בתערוכה יפגשו המבקרים גם בעציץ ממנו בוקעים שורשיו של המפלצמח 'טרופיטרופ', הצומח על גגה של החממה אותו מעטרים פרחי סחלבים.

השנה, לאור החום הצפוי באוגוסט הוחלט לפתוח את הגן בשתי פעימות: פעימת בוקר 09:00-13:00 ופעימת ערב 17:00-21:30. נציין כי בשעות הצהרים לא תתאפשר כניסה לגן.


שעות הפעילות הוארכו והחל משעות החשיכה יוכלו המבקרים ליהנות מתאורה מרשימה וססגונית בגן של אמן התאורה גיל טייכמן. לכל אורך המסלול יותקנו עמדות צינון.

המפלצות, פרי יצירתו של האמן והמעצב הישראלי אלכסנדר חייצקי, יוצרו ועוצבו במיוחד לפעילות הקיץ בגן הבוטני. עבודותיו של חייצקי הופיעו לאחרונה בתערוכת הפופ אפ במלון אימפריאל בתל אביב, על גג בית הספר שנקר ברמת גן, בבית אבי חי, בפסטיבל האור, ברחבי ירושלים ועוד.

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ- 7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.
במקום יוצבו דוכני אוכל ושתיה.

שעות הפעילות: ראשון עד חמישי : 30.7-31.8
בוקר 09:00-13:00, אחה"צ 17:00-21:30 (כניסה אחרונה 20:30)
שישי 09:00-13:00 מומלץ להצטייד בכרטיסים מראש
עלות: כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה –מכירה מוקדמת 84 ₪
מבצעים בחברות האשראי/ כרטיסים מוזלים בוועדים השונים, למחזיקי כרטיס ירושלמי ובמועדוני
כוחות הביטחון.
הפעילות מיועדת לגילאי שנתיים עד 10


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה