באנגלית, צרפתית ואפילו ערבית: אירועי זיכרון בסלון ב-6 שפות



זוכרים את הנספים: במסגרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תקיים עיריית ירושלים סדרת אירועי זיכרון בסלון עבור עולים חדשים וצעירים בשש שפות שונות.

מדי שנה מגיעים עולים חדשים, שבחרו לעלות ארצה מתוך ערכים של ציונות ואהבת הארץ, לשמוע את עדויותיהם של ניצולי השואה בחמש שפות שונות – עברית, אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית. השנה, לראשונה, תתווסף זהות תרבותית שישית, כאשר אחת מהעדויות תינתן מפיו של ניצול שואה מעיראק שהבריח יהודים בשעה שהכיבוש הנאצי הגיע לשם.   

משתתפים בפרויקט "זיכרון בסלון". צילום: דנה שטיינברג

"זהו פרויקט ייחודי ומרגש, בו יוכלו עולים חדשים ותושבי ירושלים בכלל להגיע ולשמוע את עדותם המצמררת של ותיקי ירושלים ניצולי השואה", מספרים בעירייה. "לאחר שנה מאתגרת בצל הקורונה, זיכרון בסלון מקבל משמעות אחרת, של ביחד, אחרי תקופה ארוכה של ריחוק חברתי".

בעירייה מציינים כי האירוע יתקיים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה במרכז הצעירים שבשכונת מוסררה, ה-7 באפריל, בין השעות 18:00 – 20:00, כאשר אורכה של כל עדות כשעה. ההגעה מותנית בהרשמה מראש עבור מתחסנים בלבד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זיכרון השואה הוא משימה לאומית חשובה מאין כמותה ואנו בעיריית ירושלים נעשה כל שביכולתנו על מנת להמשיך את מורשתם ולהנחיל אותה לדור ההמשך. עיריית ירושלים תמשיך לפעול למען רווחתם של ניצולי השואה בעיר, בין היתר גם באמצעות פרויקטים חשובים כמו אלו, הפועלים לחיבור בין דור המייסדים לבין העולים החדשים בעיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה