איפה תעשו את הסלפי הבא? סדרת המייצבים צובעת את מרכז העיר ירושלים



במהלך חודשי הקיץ יוצבו ברחבי ירושלים מייצבים תלויים ומושקעים צבעוניות

עיריית ירושלים בשיתוף עם חברת "אריאל" וחברת "עדן" פרסו מייצבים צבעוניים במגוון רחובות במרכז העיר, מתוך מטרה לחזק את המרחב העסקי של מרכז העיר ירושלים, תוך יצירת חווית שוטטות ייחודית שתעודד תושבים ומבקרים לפקוד את מרכז העיר ירושלים.

רחוב בן שטח. צילום: גידי ליס
המייצבים הזמניים מוצגים מחדש מידי קיץ, כאשר השנה יתווספו מספר מייצגים חדשים ברחובות נוספים. הרחובות בהם יועלו המייצגים הינם רחובות מרכזיים בהם ניתן למצוא מגוון רחב של עסקים ירושלמים, ובעירייה מצפים, בזכות המייצגים הייחודיים לעודד את הצרכנות בעיר, ולסייע לבעלי העסקים אחרי שנת הקורונה המורכבת.


״המייצגים מציעים חווית תיירות ייחודית, אווירה של חג עבור המטיילים בעיר, התושבים והמבקרים כאחד. בנוסף, באמצעות המייצבים המיוחדים הללו, אנו מקווים לעודד תושבים ומבקרים לטייל ברחובות ולרכוש אצל בעלי העסקים המקומיים, שהתגעגעו גם הם לימים כאלו, עמוסי תיירות ותנועה ברחובות״, מספרים בעירייה.


פרויקט המייצבים החל לפני כחמש שנים כאשר הוצג לראשונה ברחוב יואל משה סולומון מייצב המטריות הצבעוניות, מייצב שהוצג בעבר במדינות רבות, בהן פורטוגל, גרמניה ועוד. המייצב נחל הצלחה גדולה הן בקרב תושבי העיר, הן בקרב תיירים ומטיילים והן מבחינת פריחת הצרכנות והעסקים המקומיים בסביבתם. בירושלים מקווים גם הפעם לראות הצלחה גדולה ונרחבת יותר לאור התרחבות המייצבים.
 רחוב ההסתדרות. צילום: דוברות עיריית ירושלים
ראש העיר, משה ליאון: ״זהו פרויקט אחד מיני רבים שמובילה עיריית ירושלים כחלק מתכנית הקיץ הירושלמי ברחבי העיר. מדובר בתכנית נרחבת הכוללת מגוון שלם של אירועים, ביניהם אירועי אומנות כמו זה, אירועי תרבות ואירועי קהילה שונים. אני מזמין את כלל אזרחי מדינת ישראל ואת תושבי העיר בפרט, להגיע ולהנות מהקיץ הירושלמי, לאחר כמעט שנתיים בהן נאלצנו להישאר בבית״.
 
רשימת המייצבים שיוצגו ברחובות:
- ״פריחת הדובדבן״ – רחוב בן שטח –מיצב המעניק תחושה של פריחת עץ הדובדבן, שדרה רכה ונעימה בצבעים ורוד ולבן.
- ״עפיפונים״ – רחוב ההסתדרות – פרויקט עיצבי המשלב מיצב אומנותי ומענה להצללה ברחוב בחמישה צבעים.
- ״חלון מעגלי״ – רחוב החבצלת – מיצב המתאר את אחד ממגוון הסגנונות האדריכליים של ירושלים, חלונות מעגליים מסוגים ומצבעים שונים. חלונות מלאים ב״הפתעות״ מגוונים כמו העיר ירושלים, כאשר חלקם מוארים ועשויים מחומרים משתנים.
- ״ציפורים״ – רחוב בצלאל (הקטן) – מיצב של להקת מתעופפות היוצרת מראה מרהיב על רקע השמיים כשם שתושבי ישראל זוכים לחוות את נדידת הציפורים פעמיים בשנה ולהנות מהקדם המתרחש.
- ״מטריות״ – רחוב יואל סולומון – פריסת המטריות ברחובות התחילה את דרכה במדינות רבות ברחבי העולם: בפורטוגל, תורכיה סרביה, גרמניה, קמבודיה ועוד.
- ״בלרינות״ – רחוב ריבלין – חצאיות טוטו צבעוניות של בלרינות עם פוזיציות ריקוד שונות.  
- ״כדורים״ – רחוב לונץ – מיצב ססגוני ושמח במראה של מסטיקים עגולים.
- "עיגולים" - סמטת דרום - מיצב עם הצללה המתפרשת על פני הקרקע ובו עיגולים בחמישה צבעים.
- "מתנפחים בצורות שונות" - רחוב דורות ראשונים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה