ילדי משטרת ישראל מאמצים ילדים חולי סרטן



ילדים זיכרון מנחם חגגו בשבוע האחרון בר/בת מצווה במסגרת יום כייף בירושלים, הילדים אומצו על ידי משטרת ישראל שהחליטה השנה לחגוג עימם את ההגעה למצוות

בשבוע האחרון, ילדי השוטרים של ירושלים חגגו בר/בת מצווה ואימצו את ילדי "זכרון מנחם" חולי הסרטן שהגיעו לגיל המצוות ביום מיוחד מלא שמחה וכיף בירושלים. שוטרי מחוז ירושלים במשטרת ישראל הם חברים ותיקים ומסורים של "זכרון מנחם". השנה החליטו גם 152 מילדי השוטרים להראות אהבה לילדים החולים והזמינו שמונה ילדים הנלחמים מדי יום במחלת הסרטן לחגוג איתם את בר/בת המצווה. הילדים החולים וילדי השוטרים נהנו ביחד מיום גדוש פעילויות ומסיבות. 
 

 

טקסי מעבר וחיים רבים לעם היהודי, וכשאחד מילדיך חולה בסרטן מקבלים הטקסים הללו משמעות יתרה, כי כשכל יום הוא מלחמה, ימים מסוימים חייבים להיות לחגיגה. אחד מהטקסים הללו הוא הגעת הילדים לגיל מצוות: מעבר מילדות לבגרות, אחריות רבה יותר וקבלת עול המצוות מסמלים תקופה חדשה בחיי הילד, אך כשאתה חולה בסרטן מסמן המועד המיוחד הזה הרבה מעבר לכך. עבור ילד או ילדה החולים בסרטן ומגיעים למצוות מסמן האירוע גם את ניצחון החיים על הסרטן וברור כי מגיע להם לחגוג. כ- 150 ילדי שוטרים יחגגו השנה בר/בת מצווה ולכבוד המאורע החליטו לאמץ אל חיקם את הילדים החולים של "זכרון מנחם" ולהזמינם לשמוח איתם.  ב"זכרון מנחם" שמלווה זה שנים רבות משפחות לילדים חולי סרטן בירכו על היוזמה של ילדי השוטרים וציינו החגיגות והשמחות הן שנותנות לילדים ולמשפחות כוח להמשיך להילחם ולנצח את הסרטן.

תכנית היום כללה ארוחת בוקר חגיגית וטקס עליה לתורה בכותל המערבי, לאחר מכן נסעו המשתפים לעין יעל שם נהנו הילדים משלל פעילויות כגון מעגל מתופפים, פיינבול, טיפוס על חבלים, סדנאות יצירה ועוד. מלבד זאת זכו הילדים להכיר מקרוב את פעילות המשטרה בביתנים מיוחדים בהם הציגו יחידות הפרשים, הכלבנים, האופנועים והחבלה את פעילותן.

כאמור, עמותת "זיכרון מנחם" הוקמה בשנת 1990 לזכרו של מנחם ארנטל ז"ל שנאבק למעלה מ-14 שנים במחלת הסרטן. הוריו ומכריו ביקשו לנצל את הניסיון הרב שצברו כדי להיטיב עם ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם. במרוצת השנים נרתמו לפעילות זו רופאים, בעלי מקצועות חופשיים, אישי ציבור, רבנים ומאות מתנדבים. "זכרון מנחם" נותנת מענה למכלול הבעיות מרגע גילוי המחלה הממארת ותומכת בהורים כדי שיוכלו לשאת בעול הקשיים הפיזיים והנפשיים לאורך כל הדרך. על פעילותה, קיבלה העמותה את אות הנשיא למתנדב, פרס ראש הממשלה, "מגן הילד", "מגן שר הבריאות למתנדב" ואות ראש העיר ירושלים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה