הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה של ארגון הקבלנים בירושלים



נערכה אמש - בהשתתפות אריאל אטיאס, ניר ברקת, ניסים בובליל - והכלכלן שלמה מעוז בהרצאה מקצועית

יום ב', ה-2.9.12 התקיימה במלון רמדה רנסנס בירושלים, הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה ואסיפה כללית שלא מן המניין של ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים והסביבה.

בהשתתפות שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל ארגון הקבלנים בירושלים יוסי שכטר, ניסים בובליל נשיא התאחדות בוני הארץ, יצחק מויאל יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, שמוליק לוי יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים, מוטי כידור מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, קובי כחלון מ"מ וסגן ראש העיר ירושלים, יצחק פינדרוס סגן ראש העיר ירושלים, חברי מועצת העיר ירושלים מאיר תורג'מן ופפה אללו  וכמובן כול חברי ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים והסביבה.

במהלך הערב התקיימה הרצאה מקצועית של הכלכלן שלמה מעוז בנושא – סקירה מאקרו כלכלת לאור הגזירות.

השר אריאל אטיאס נתן ברכה מיוחדת לחג בטקס הרמת הכוסית המסורתית, לאחר מכן התקיימה ארוחת ערב.

שמוליק לוי יו"ר ארגון קבלני ירושלים אמר בנאומו בין היתר: "כידוע לנו בירושלים קיים מחסור לקרקעות זמינות לבניה, לכן הפתרון שאני מציע לשים דגש על פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי ביוני ולחסל את החסמים הבירוקרטיים לקבלת האישורים.

בישום הפרויקטים האלו, כל הצדדים מרוויחים, הדיירים, הרוכשים, הקבלנים והיזמים וגם העיר ירושלים תתחדש ותתפתח.

עומד מול עינינו נושא רעידות האדמה, שכן תמ"א 38 מדברת על חיזוק המבנים, על מנת שלא יקרה חס וחלילה אסון גדול בעיר. כמו כן יתווספו יחידות דיור, דבר שיביא לצמצום מצוקת הדיור בעיר.

עד היום לא קם פרויקט אחד בירושלים של תמ"א 38 ופינוי בינוי וזאת לעומת ערים אחרות שבהן פרויקטים מסוג זה קמים ומשגשגים. אני פונה לראש העיר לפעול לאישור פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38.

במציאות של היום בירושלים תהליך קבלת היתר בנייה נמשך למעלה משנה וחצי, זמן פשוט מטורף, ברשויות אחרות במטרופולין ירושלים הליך כזה נמשך מספר חודשים בלבד"

ניר ברקת ראש העיר אמר: "אני מודע שיש בעיות רבות בניהול באגף הרישוי של העיר ירושלים בשנה האחרונה. יש נסיגה באיכות השירות. מונה עכשיו מנהל חדש לאגף הרישוי, התבצע איוש מחדש של הרבה תפקידים ניהוליים אחרים, ואנחנו עוברים באגף למערכת ממוחשבת. עכשיו גם התחיל שיתוף  פעולה חדש עם ארגון הקבלנים בירושלים וביחד עם כול זה נתחיל לראות שיפורים והישגים באגף הרישוי."

"פרויקט הכניסה לעיר הוא פרויקט שמייצר לנו למעלה מ-40,000 מקומות עבודה חדשים".

אריאל אטיאס שר הבינוי והשיכון אמר: "בכנס בשנה שעברה עלתה תלונה שלא משווקים מספיק דירות בירושלים, הסכמתי עם זה, והיום אני שמח לומר שהשנה האחרונה, הייתה שנה מבורכת לירושלים, שיווקנו מעל 1,000 דירות חדשות קיים גידול של 33 אחוזים ביחידות בנייה בירושלים – הגידול הגדול בארץ."

צילום: "קובי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה