30 שכונות בירושלים אדומות: עליהן יחולו הגבלות נוספות



מחר ב-14:00 ייכנס לתוקף הסגר. החלטת הממשלה על הסגר בחגי תשרי כוללת רשימה עדכנית של השכונות האדומות בירושלים שבהן יוגבל מתווה התפילה ביניהן: קטמון הישנה, רחביה, תלפיות והמושבה הגרמנית

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


הממשלה אישרה הבוקר (יום ה') ברוב קולות את תקנות הסגר בחגי חשרי עקב הזינוק בתחלואה. בנספח תקנות הסגר שאישרה הממשלה מפורטים כל היישובים האדומים בארץ, שבהם מתווה התפילה בימים הנוראים ובחגים יהיה קשיח יותר. מדובר בעשרות רבות של ערים וב-30 שכונות בירושלים.

השכונות האדומות בירושלים: א-טור ועיסאוויה, ארמון הנציב, ארנונה, באב אל זהרה, בית חנינא, בית צפאפא, בקעה, גבעת הוורדים, גבעת מרדכי, גבעת שאול, גוננים, המושבה הגרמנית, העיר העתיקה, הר נוף, ואדי ג'וז, צור באהר ואום טובא, טלביה, כפר עקב, מאה שערים, מרכז העיר, נווה יעקב, ענתא ומחנה הפליטים שועפט, פסגת זאב, קטמון הישנה, רוממה, רחביה, רסקו, שייח ג'ראח, תלפיות. 

לפי מתווה התפילות בראש השנה וביום כיפור, ניתן להגיע למקום שנערכת בו תפילה בציבור בטווח של 500 מטרים בלבד ממקום המגורים. בשטח פתוח ניתן להתפלל בקבוצות קבועות של עד 20 אנשים, עם מרחק בין הקבוצות וסימון פיזי, מושב ריק בין אנשים שלא גרים יחד וללא הגשת מזון.

במבנה סגור יש הפרדה בין היישובים האדומים לאלו שאינם כאלה. ההושבה תהיה במתחמים בקבוצות קבועות של עד 10 אנשים (ביישוב אדום) או 25 אנשים (ביישוב שאינו אדום), כשמחיצות ניילון בין המתחמים. בנוסף יישמר מרחק ביניהם, יוצב שלט עם מספר המתפללים המותר, גודל המקום, וכללי הפעלה, שמירת שני כיסאות מרחק בין אדם לאדם, וללא הגשת מזון.


התפוסה המותרת לגבי תפילה במבנה בימים נוראים היא זו: באזור אדום - עבור שתי הכניסות הראשונות עד 30 אנשים, עבור כל כניסה נוספת עוד 20 אנשים. באזור אחר - 50 אנשים עבור כל כניסה. בכל מקרה, הוחלט, מספר האנשים לא יעלה על יחס של אדם לכל 4 מ"ר משטח המקום המיועד לתפילה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה