פרופ׳ קובי אסף, מנהל מלר״ד בהדסה: "אנו עדים למגמה של עלייה במקרי הקורונה גם בקרב הצעירים"



למרות הסגר, העומסים הכבדים במחלקות הקורונה בבתי החולים בירושלים נמשכים. המרכז הרפואי הדסה מדווח הבוקר (ד') כי במיון הביולוגי מתגלים מדי יום 30% חיוביים לקורונה

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 7,737 ישראלים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה החולפת. שיעור הבדיקות החיוביות נותר גבוה ועומד על 9.6% מתוך 83,367 בדיקות לגילוי הנגיף. בירושלים 14,249 חולים פעילים ועומסים חריגים נרשמים בבתי החולים בירושלים. 

המיון הביולוגי. צילום- דוברות הדסה.

במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם מאושפזים הבוקר (יום רביעי) 133 חולים, מתוכם 94 במצב קשה וקריטי - 25 מהם מונשמים. במרכז הרפואי שערי צדק, מאושפזים במחלקות הקורונה 104 מטופלים, 66 במצב קשה, מתוכם 32 במצב קריטי. 

פרופ׳ קובי אסף, מנהל מלר״ד (חדר מיון) הדסה עין כרם, מעדכן כי בחדר המיון הביולוגי בהדסה עין כרם אובחנו ביממה האחרונה 18 חולים חדשים, בני כל הגילאים. ״אנו עדים למגמה של עלייה במקרי הקורונה גם בקרב הצעירים. החולים שמאובחנים, מגיעים עם מצבים שונים של חום וקוצר נשימה, או שלשולים, כאבי שרירים או דלקת בקרום הלב - מבלי שהם יודעים כי הם חיוביים לקורונה. כאן במיון הביולוגי מתבצעים האבחנה לוירוס והטיפול הראשוני, ומתקבלת ההחלטה בהתאם, לאשפוז או שחרור להמשך החלמה בבית.
פרופ׳ קובי אסף. צילום: דוברות הדסה
אחוז המאובחנים כחיוביים ממשיך להיות יציב ועומד על כ-30% ליום, מתוך כלל הנבדקים במיון הביולוגי. צוות המיון פועל במסירות ובאינטנסיביות רבה גם בימים אלה בעבודה מסביב לשעון, ועושה כל שניתן על מנת לאבחן במהירות את החיוביים ולהגיש טיפול מתאים״.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה