לקראת תחילת מבצע החיסונים לקורונה, ועדת חיסוני הקורונה פרסמה את מסמך ההמלצות שמפרט את סדר מתן החיסונים בהתאם לסדר העדיפויות. בדקנו כיצד קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים נערכת לקראת חיסוני הקורונה בירושלים והסביבה

משרד הבריאות פרסם אמש (רביעי) את תעדוף המתחסנים באוכלוסייה, ימים ספורים לפני תחילת מבצע החיסונים. בשלב זה, החיסונים יינתנו לכעשרה בתי חולים ולמרכזי חיסון של קופות החולים, כדי לחסן את צוותי הרפואה בקופות החולים ובבתי החולים. במהלך הימים הקרובים החיסון יגיע בהדרגה לכל אתרי החיסון בבתי החולים ובקופות החולים.

בקופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים, סיפרו לנו כיצד מתבצעת ההיערכות: "מאוחדת בהובלתם של מנהל המחוז עופר מושלם והרופא המחוזי ד"ר מנחם ביתן נערכת בהיקף נרחב לקראת מתן החיסונים כנגד הקורונה בירושלים והסביבה. הנהלת המחוז ירושלים מנהלת את כל הליך ההתחסנות כנד הקורונה בתיאום מלא עם משרד הבריאות ועם המטה הארצי הראשי של מאוחדת".


בתמונה: הרופא המחוזי ד"ר מנחם ביתן והאח המחוזי דרור טאו נערכים לחיסון

"לקראת הליך ההתחסנות כנגד הנגיף, תגברה מאוחדת את הצוותים הרפואיים במרפאות השונות ברחבי המחוז. בנוסף, הצוותים הרפואיים של הקופה עברו הכשרות מקצועיות ייעודיות בנושא החיסונים, על מנת להתמקצע ברמה הגבוהה ביותר בנושא זה ולהכיר על בוריו את החיסיון ברמה הרפואית והקלינית.

כמו כן, הכשירה הקופה עמדות ייעודיות ב-19 מרפאות מאוחדת במחוז בהן יינתנו החיסונים וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותחת המגבלות בנושא ההתקהלויות. מדובר בפריסה רחבה במיוחד במחוז, וזאת על מנת להנגיש את החיסונים ככל הניתן למבוטחי הקופה ולהעניק להם זמינות מלאה.

מבחינה הלוגיסטית, בוצעה רכישה של עשרות מקררים ייעודיים העומדים בתקנים הנדרשים שישמשו אך ורק לאחסון החיסונים כנגד הקורונה.

בשלב הראשון יוחסנו האוכלוסיות בסיכון כפי שיוגדרו על ידי משרד הבריאות. מאוחדת במחוז ירושלים תיצור קשר עם מהמבוטחים הנמנים על אוכלוסיות הסיכון ותזמן אותם להגיע ולהתחסן. כבר לאחר החיסון הראשון ייקבע המועד לביצוע החיסון השני, שיבוצע לאחר כ-21 יום. לאחר קבלת החיסון, המתחסנים יצטרכו להישאר כ-15 דקות במרפאה על מנת לוודא שהכול עובר באופן תקין ורק לאחר מכן יוכלו לצאת מהמרפאה".

דרור טאו, האח המחוזי של מאוחדת במחוז ירושלים : מדובר באירוע מכונן ברמה הלאומית, בעל חשיבות רבה במלחמה כנגד נגיף הקורונה. קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים משקיעה משאבים ומאמצים רבים על מנת לספק לקהל מבוטחינו את הרמה המקצועית והבטיחותית ביותר סביב חיסוני הקורונה ולהעניק להם נגישות וזמינות מרבית ובנוסף לעודד כמה שיותר מבוטחים להגיע ולהתחסן בצורה נוחה ובטוחה".

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה