מתחם ענק יוקם בארנה למבצע החיסונים בירושלים



מתחם ענק בארנה והפניות מקופות החולים: מבצע חיסוני הקורונה מתחיל את יומו השני בו יחלו להתחסן גם בני ה-60 ומעלה במקביל לצוותים הרפואיים. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני קורא לכולם - צאו להתחסן"

אחרי מבצע החיסונים הארצי "לתת כתף" החל עם חיסונם של הצוותים הרפואיים, בבתי החולים הדסה ושערי צדק, ירושלים נערכת לקראת מבצע ענק לחיסוני הקורונה באוכלוסיה. לטובת מהלך החיסונים העירייה הכשירה את היכל הארנה, כמתחם שיאפשר להגדיל את כמות המחוסנים בעיר.

חיסוני הקורונה שהגיעו לשע"צ (צילום: דוברות שערי צדק)

החל מהיום (שני) תתחסן האוכלוסייה המבוגרת בני 60 ומעלה, אלו שבמוסדות לגיל השלישי יתחסנו במוסדות עצמם ולא דרך קופות החולים. לציין כי בשלב זה ילדים ונוער עד גיל 16 לא יתחסנו וכך גם נשים הרות או המתכננות להרות.

בעירייה מסבירים כי כלל קופות החולים יבצעו את החיסונים בסניפי הקופה הפרוסים ברחבי העיר לרבות במזרח העיר, זאת בכפוף להפניה. כמו כן יתקיימו חיסונים במתחם הארנה. לציין כי אין להגיע לארנה ללא הפנייה מקופת החולים וכי כל תושב העיר המעוניין להתחסן צריך לפנות אל קופת החולים אליה הוא שייך ולקבל ממנה מידע על מיקום ומועד החיסון.

בעירייה מציינים כי בהתאם לצורך, צפויים בהמשך להיפתח מתחמי חיסון עירוניים נוספים, זאת במטרה לחסן כמה שיותר תושבים בעת ובעונה אחת. עוד מציינים בעירייה כי יוגש סיוע בשינוע לתושבים אשר נתקלים בקושי להגיע למקום החיסון בגפם וכי צוות האחיות והאחים המחוסנים יתוגבר ע"י אחיות טיפת חלב. עד להודעה חדשה הציבור הרחב מתבקש להמשיך ולהישמע להנחיות הקורונה של משרד הבריאות – כולל עטיית מסכה ושמירה על ריחוק חברתי. 

לאחר לקיחת שתי מנות חיסון יקבלו התושבים שיחוסנו "דרכון ירוק" אשר יחסוך את בדיקות הקורונה לפני הטיסה לחו"ל, יאפשר פטור מבידוד וכניסה לאירועי תרבות, בתי ספר וקניונים.

ראש העיר משה ליאון מתחסן. צילום: דוברות העירייה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני קורא לכולם - צאו להתחסן. עיריית ירושלים מציגה מבצע חיסונים יעיל ואיכותי ואני קורא לתושבים לקחת חלק במבצע למיגור הקורונה. כמו כן חובה עלינו להמשיך לשמור על ההנחיות. יחד נעבור את זה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה