משרד הבריאות בהודעה חשובה לאור העלייה במספר חולי הקורונה



לפני זמן קצר כינסו מסיבת עיתונאים מיוחדת במשרד הבריאות לאור עלייה משמעותית במספר החולים, המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב מודיע על הערכת מצב שתתקיים מחר בנוגע לצעדים במערכת החינוך ומוסיף המלצה לא להיפגש עם סבתא וסבא! המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו: מוסיף כי הטיסות לא יחזרו בקרוב

"בצעד חריג כינסנו את מסיבת העיתונאים הזו בחג ולפני כניסת שבת, אנחנו רואים בימים האחרונים עלייה משמעותית, מובהקת ומפושטת בחלקי הארץ השונים. חיכינו לראות שלא מדובר באמת באירועים נקודתיים, אנחנו גם רואים שינוי באחוז הבדיקות החיוביות למרות שמספר הבדיקות באופן כללי נשאר פחות או יותר אותו הדבר. לצערנו הסיבה שאנחנו רואים את הדבר הזה היא שאין שמירה על הכללים ואין דרך אחרת מלבד שמירה על הכללים: ללכת עם מסכות, להקפיד על היגיינה" אמר המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב.

עוד הוסיף בר סימן טוב: "זיהינו עלייה בהדבקות בעיקר במערכת החינוך, כאשר נציין שאנחנו מדברים על עלייה מחצי אחוז לאחוז וחצי. לכן אנחנו פועלים בחשיבה מאומצת עם כלל גורמי הממשלה איך ניתן להגיע לאיזון, תוך שליטה על התחלואה ומצד שני שמירה על הכלכלה. עברנו סוג של אופוריה ושאננו ולכן אנחנו עושים הערכת מצב ושוב מבקשים לשמור על הכללים כי אם לא נעשה את זה עכשיו, המציאות פשוט תכתיב לנו מה לעשות. רק היום יש 70 חולים חדשים הדרך מכאן לעלייה לסדר גודל של 100 ו-200 חולים ביום היא מאוד קצרה, אני מבין שיש טענות שאנחנו נוקטים בצעד אחד ואז בצעד אחר, אין מה לעשות ככה זה בכל העולם בסיטואציה כזאת". 

כמו כן ציין: "עדיין לא התקבלה החלטה לגבי בתי הספר אנחנו עדיין שוקלים את הדבר ומתכנסים, אני רוצה לומר דבר נוסף גל שני הוא לא גזירת גורל יש אמצעים להתגונן ממנו וזה תלוי בהתנהגות שלנו!". 

צילום משרד הבריאות

ראש שירותי בריאות הציבור פרופסור סיגל סדצקי הוסיפה: "אנחנו משוכנעים שקיימת בעיה בבתי הספר, אנחנו רואים שנכון להיום מדובר במוקדים של 31 בתי ספר, כמו שנאמר בתי הספר האלו מפוזרים בכל הארץ ולא רק באיזור אחד. ולכן ברור לנו לצערנו הרב שהתנאים בבתי הספר וההתנהגויות של שכבות הגיל בחטיבות הביניים והשכבה העליונה הם כאלה שלא מאפשרים שמירה על אי הדבקה בקורונה". 

עוד ציינה במהלך מסיבת העיתונאים כי התעדכנה ומספר החולים עלה ל-85 חולים תוך כשעתיים. 

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו אמר בנוגע לחזרת הטיסות: "אנחנו עדיין בשלב של היערכות בנושא הזה לא הייתה כוונה לפתוח לא מחר ולא בתחילת יוני, כרגע זה לא עומד על הפרק. כמובן שישנן עדיין טיסות, אבל מי שמגיע יצטרך להיכנס לבידוד כמו שמקובל בכל העולם. כרגע אנחנו ממליצים להישאר בארץ".

בתגובה למסיבת העיתונאים, יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס: ״דבר אחד ברור: קל יותר לשמור על הילדים במערכת החינוך מאשר בבית. אזרחים וילדים שנמצאים בבית יוצאים לפארקים, נפגשים עם חברים, מבלים בקניונים והאפשרות לשלוט בהקפדה על הנחיות אפסית לעומת בבתי הספר והגנים. נכון וצריך לבודד מוקדים נקודתיים ולהרחיב בדיקות במוקדים בעלי פוטנציאל הידבקות - אבל לא לחזור אחורה. השאירו את הילדים בבתי הספר ואת השפיות במשק".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה