חיילי פיקוד העורף מחלקים מזון ומסייעים בירושלים



מאות חיילים סייעו בחלוקת מארזי מזון לאוכלוסיות מבוגרות ומעוטות יכולת. תחת מבצע "משמרות זהב"

עם פרוץ משבר הקורונה וקבלת ההנחיות לתושבים ממשרד הבריאות, פיקוד העורף החל בפעולות סיוע במרחב האזרחי על מנת לתת מענה לאוכלוסיות בסיכון קורונה.  

במבצעי חלוקת מזון סייע פיקוד העורף למשפחות נזקקות ולאוכלוסיות בסיכון (בשיתוף המנהלים הקהילתיים בעיר) ובסיוע בקנייה ואיסוף תרופות ומזון לקשישים ומבודדים.


צילום: דובר צה"ל

לאחרונה החל שלב נוסף בחלוקת המזון בירושלים בשיתוף פעולה עם רשתות המזון רמי לוי, אושר עד, שופרסל מעיין 2000 וזול ובגדול. על פי ההסכם צה״ל נעזר במרכז הלוגיסטי של אותה רשת על מנת לייצא חבילות מזון יבש אשר עתידות להספיק לשבועיים לצד המנות חמות.


כל זה כחלק מתכנית ״משמרות הזהב״ של פיקוד העורף המסייע לראשויות המקומיות בחלוקת מזון לבני 65 ומעלה.  

באזור ירושלים פיקוד העורף ערך חלוקת מזון בשכונות: פסגת זאב, מעלה אדומים, הר חומה ונווה יעקוב ועורך ביקורים בכ-10 מקבצי דיור.

צילום: דובר צה"ל

טרם החג חולקו באזור ירושלים כ 7,000 מנות שסופקו על ידי צה״ל וחולקו על ידי חיילי צהל מחטיבת החילוץ ומחטיבת הנחל. ומתחילת המבצע צה״ל חילק יותר מ60,000 מנות מזון באזור ירושלים


מדברי סגן מפקד מחוז ירושלים והמרכז, סא״ל עמירם מלכא: ״זו שעה בה לפיקוד העורף ובפרט למחוז ירושלים והמרכז יש את זכות לתמוך את עיריית ירושלים ואת אזרחי מדינת ישראל הזקוקים לתמיכתנו, נמשיך לספק עורף לאזרחי מדינת ישראל ובעזרת אחדותנו נעבור את המשבר.״


מדברי המחז אל"מ איתי לוי: ״אני מאמין שמה שאנחנו עושים כאן יסייע להפיל את החומות ולבנות גשרים אל עתיד משותף טוב יותר״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה