השרים אישרו: עוצר לילי על 9 שכונות בירושלים שהוגדרו כאדומות



החל מהערב, למשך שבוע סגר לילי יוטל על 9 שכונות בירושלים: סנהדריה רבתי, רמות, רמת שלמה, כפר עקב, בית חנינא, א-טור, עיסאוויה, ענתא ומחנה פליטים שועאפט

צילום:יונתן זינדל/פלאש90)

ועדת השרים להכרזה על  אזור מוגבל אישרה את המלצת משרד הבריאות ומנהל "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו, להטיל סגר לילי על אזורים בעלי תחלואה גבוהה וסגירת מוסדות החינוך בהם, למעט החינוך המיוחד, החל מהערב (8.9.20) בשעה 19:00 ועד ליום 15.8.20. הסגר הלילי יסתיים כל בוקר בשעה 5:00

ההחלטה התקבלה לאחר סיום הליך התייעצויות סדור עם כלל הרשויות בהן קיימת תחלואה גבוהה, על ידי בכירי משרד הבריאות ומנהל "מגן ישראל" הפרופ׳ גמזו. ההליך התקיים ביסודיות החל מיום חמישי לאחר החלטת הקבינט ועד אתמול בערב.

בירושלים הוגדרו השכונות כפר עקב, בית חנינא, רמת שלמה, רמות, א-טור, עיסאוויה, ענתא, מחנה פליטים שועאפט וסנהדריה רבתי.

ההגבלות בסגר לילי:
-איסור לצאת ממקום המגורים, פרט ליציאה לצורך התאווררות למרחק של עד 500 מטר (פרט להצטיידות במזון וטיפולים רפואיים)
-איסור על פעילויות מסחר, בילוי ופנאי שאינם חיוניים

-סגירת מוסדות חינוך פרט לבחינות בגרות.

מוקדם יותר הבוקר פורסמו נתוני משרד הבריאות המעודכנים, שמהם עלה כי אתמול אובחנו 3,425 בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה, בירושלים, ישנם 3,455 חולים. במהלך 7 הימים האחרונים נדבקו 2,037.

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון בהתייחסות להחלטה של הסגר הלילי: "עוצר לילי על שכונות מערב העיר הוא פשוט לא אפקטיבי. לנגיף אין שעות שבהן הוא נח. לצד זה, הרציונל להגבלת תנועה לילית במגזר הערבי כדי למנוע חתונות המהוות מוקד הדבקה עיקרי, מובן, ומכוון בעיקר למען התושבים הערבים עצמם. 
אם נגזר עלינו סגר כללי על מנת למגר את הנגיף אז נתגייס כולנו, בכל הכח, בהבנה ובנחישות. אולם  פגיעה בחופש התנועה של תושבי ירושלים באופן שלא ימנע את ההתפשטות  הנגיף, אינו מידתי ואינו אפקטיבי". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה