בשורה למובטלי הקורונה: מקדמה של 2,000 שקל



מנכ"ל הביטוח הלאומי הודיע כי המובטלים הרשומים בין 26-15 במרץ יקבלו מקדמה עד ערב חג הפסח. בנוסף, כל המפוטרים יזכו במענק חד פעמי של 500 שקלים. ביום רביעי תובא לאישור תוכנית החירום של משרד האוצר שתקצה 29 מיליארד שקלים למאבק בקורונה

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, הודיע היום (ב') כי כל המובטלים החדשים שנרשמו בשירות התעסוקה מהתאריך ה- 15/3 ועד ה- 26/3 כלומר יום חמישי הקרוב, יקבלו מהביטוח הלאומי עד ערב חג הפסח מקדמה בסך 2,000 שקלים, על חשבון דמי האבטלה, בגובה שליש מסך דמי האבטלה שצפויים לקבל על חודש מרץ.

בנוסף, כל מפוטרי מגפת הקורונה יקבלו מענק חד פעמי בסך 500 שקלים. בהמשך תועבר השלמה של גובה דמי האבטלה עד 6,000 שקלים עבור חודש מרץ.

כמו כן, כ-100 אלף המובטלים הוותיקים, שהיו רשומים עד 28 בפברואר, יקבלו חודש אבטלה נוסף מעבר לתקפות הזכאות שלהם.

בנוסף, מתקיימים דיונים עם האוצר על פיצוי וסיוע כספי, מעין דמי אבטלה. גם לעובדים ותיקים - גברים מעל גיל 67 ונשים מעל גיל 62 - שפוטרו או הוצאו לחופשה ללא תשלום. זאת נוסף לזכאותם לקצבת אזרח ותיק ולקצבת הבטחת הכנסה.

המוסד לביטוח לאומי

ככל הנראה המהלכים הללו  יעוגנו בתקנות לשעת חירום שייקבעו עד 15 באפריל. יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העריך שמצב החירום יימשך עד תום חג הפסח - כחודש וחצי.

בינתיים, במחשבי הביטוח הלאומי נקלטו 330 אלף מובטלים מתוך 527,660 מובטלים שנרשמו בשירות התעסוקה. 

הביטוח הלאומי סורק את כל הרשימות כדי לוודא שהטפסים מולאו כהלכה, על מנת להביא מכך שבערב חג הפסח כל מפוטרי הקורונה והעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום יקבלו את כספם.

לדברי שפיגלר, הכסף ייכנס לחשבונות הבנק של המובטלים. לגבי מבוטחים שלהם חשבונות בבנק הדואר, מכינים הסדר שיאפשר גם להם לקבל את דמי האבטלה.

בנק ישראל הנחה את הבנקים לאפשר לכלל המובטלים והעובדים בחופשה ללא תשלום למשוך את כספי הקצבאות, כולל דמי אבטלה בכספומטים הבנקאיים.

בנוסף, תוכנית החירום שמגבש משרד האוצר בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתובא לאישורו ביום רביעי הקרוב, תכלול הקצאה של לא פחות מ-29 מיליארד שקלים למאבק במגפת הקורונה.

הכסף אמור לעבור למשק בשני אופניים, הראשון, מספר המובטלים לא יעלה על חצי מיליון, וכל העובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום יחזרו לעבודה סדורה עם תום חג הפסח ועד 27 באפריל. כעת מספר המובטלים גדול מ-500 אלף בני אדם.

האוצר מקצה מיליארד שקלים למערכת הבריאות ועוד מיליארד שקלים לצרכים מיוחדים - פיקוד העורף, המשטרה, מערך ההצלה וכיבוי האש והרשויות המקומיות.

אלא שבפועל למערכת הבריאות ושאר המערכות הממשלתיות - רווחה, ביטחון פנים, שב"ס והרשויות המקומיות - צפויות הוצאות של למעלה מארבעה מיליארד שקלים.

בנוסף, התשלומים לדמי אבטלה צפויים להסתכם ביותר משבעה מיליארד שקלים בחודשיים הקרובים. הסיוע לעסקים ועצמאים שאושר, עומד על יותר משמונה מיליארד שקלים בערבויות מדינה. בהמשך צפוי הסכום לגדול ל-12 מיליארד שקלים.

כמו כן, אושרו דחיות תזרים יזומות לעסקים ולציבור - מע"מ, ביטוח לאומי, חשמל, מים, ארנונה ואגרות שונות - וכן הקדמת תשלומי מס הכנסה שלילי בכעשרה מיליארד שקלים, ודחיית תשלומי המשכנתא. בנוסף, בנק ישראל הכריז על תכנית סיוע לנזילות בהיקף של כ-15 מיליארד דולרים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה