ברגע האחרון עיריית ירושלים הודיעה שאין לימודים



בהודעה שהוציאה העירייה נטען כי הלימודים יתחדשו לפי המתווה שאישר קבינט הקורונה ,פיקוד העורך ומשרד הבריאות בנושא השכונות הכתומות אך מבדיקה של מצב התחלואה בשכונות עולה כי חלקן לא עומדות בקריטריונים, בהמשך הודיעה כי כלל מוסדות החינוך בעיר לא ייפתחו מחר ועד להודעה חדשה

צילום: חן לאופולד, פלאש 90

לאחר שעיריית ירושלים פרסמה את רשימת השכונות בהן יחזור התלמידים ללמוד בבתי הספר והגנים, הודיעה אמש (רביעי) בשעה 20:30 כי הלימודים בכלל השכונות בעיר לא יתקיימו היום (חמישי). 

מהעירייה נמסר כי "בעקבות אי הבהירות בין החלטת קבינט הקורונה אמש להנחיות שניתנו הבוקר על ידי פיקוד העורף ואחר הצהריים על ידי משרד הבריאות בנושא השכונות הכתומות, מודיע ראש העיר ירושלים משה ליאון, כי הלימודים בעיר, בכל השכונות, לא יפתחו מחר ועד לקבלת הנחיות ברורות ממשרד הבריאות וקבינט הקורונה לגבי השכונות הכתומות בעיר".

ההודעה על ביטול הלימודים נמסרה לאחר שחלק מרשימת השכונות שפרסמה לא עומדות במדדים שהוגדרו. לפי ההחלטה, גני הילדים וכיתות א'-ד' ישובו לפעילות באזורים ירוקים וצהובים, וכן בשכונות כתומות שציון הרמזור שלהן הוא עד 6.5 ושיעור המתחסנים של בני 50 ומעלה הוא יותר מ-70%. בעוד שבועיים יצטרפו אליהם כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב, ובעוד חודש יחזרו גם כיתות ז'-י'.

הרשימה שהעירייה פרסמה כוללת את השכונות בית צפאפא, בקעה-גאולים, תלפיות, ארנונה, מקור חיים, גבעת חנניה, גוננים, שיכון רסקו, גבעת הוורדים, גינות העיר (המושבה הגרמנית, ניות, קוממיות טלביה, קטמון הישנה, קרית שמואל, רחביה), ארמון הנציב, בית הכרם ורמת מוצא. זאת בעוד ברשימה שאתמול פרסם משרד החינוך הופיעו רק השכונות בית הכרם, רמת מוצא בית צפאפא, שהיו עד שלשום צהובות וירוקות.

על פי דוח העירייה מהיום, כלל השכונות בעיר כתומות, והציון של חלק מהשכונות שפורסמו בהודעה גבוה מ-6.5 .


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה