בני נוער ירושלמים הקימו חמ"ל קורונה



צוות החמ"ל הפעיל עד כה כ-2,000 בני נוער וארגן פעילות התנדבותית ענפה, בין יתר הפעולות של החמ"ל: מפגשים ושיחות טלפון שבועיות עם כ-600 תושבים ותיקים מהגיל השלישי והרביעי, גיוס, אריזה וחלוקת סלי מזון בשיתוף גורמי הרווחה, אשר הגיעו למשפחות הזקוקות לכך על בסיס שבועי, עזרה בקניית תרופות, הוצאת כלבים למשפחות בבידוד ועוד

מסלי מזון ועד התמודדות עם אנטישמיות: בימים אלו פועל בירושלים חמ"ל יוצא דופן, המופעל על-ידי בני נוער ירושלמים בסיוע עיריית ירושלים ומרכז מאי לאקטיביזם חברתי של מחלקת הנוער העירונית. צוות החמ"ל הפעיל עד-כה כ-2,000 בני נוער וארגן פעילות התנדבותית ענפה.

פעילות חמ"ל בני הנוער – קרדיט לבני הנוער ולעיריית ירושלים

החמ"ל המיוחד פועל בחסות עיריית ירושלים והוא מורכב מבני נוער פעילים חברתיים מרחבי העיר ונציגי מועצת הנוער העירונית.

עד-כה התמודדו צוות החמ"ל והמתנדבים עם צרכים רבים ומגוונים ויצר תחומי התנדבות על סמך צרכי תושבים. בין יתר הפעולות של החמ"ל: מפגשים ושיחות טלפון שבועיות עם כ-600 תושבים ותיקים מהגיל השלישי והרביעי, על מנת להבין את צרכיהם ולהפיג את בדידותם. גיוס, אריזה וחלוקת סלי מזון בשיתוף גורמי הרווחה, אשר הגיעו למשפחות הזקוקות לכך על בסיס שבועי. אירועי מרפסות באמצעות הרכבים מוסיקליים של בני נוער. עזרה בקניית תרופות, הוצאת כלבים למשפחות בבידוד, הכנת מארזי יצירה וחונכויות לילדי רופאים ושוטרים. מענה למשפחות עם ילדים במסגרת החינוך המיוחד.

הפעלת מעבדות מחשבים במסגרתם בני נוער מחדשים מחשבים ומעבירים למשפחות הזקוקות להם (עד-כה חודשו והועברו מעל 200 מחשבים במסגרת החמ"ל). שיחות עם משפחות עולים וחונכות לימודים בזום לתלמידים הזקוקים לסיוע.

פעילות חמ"ל בני הנוער – קרדיט לבני הנוער ולעיריית ירושלים

פעילות חמ"ל הנוער לא עצרה בירושלים ואף חצתה יבשות: בני הנוער הירושלמים יצרו קשר ב'זום' עם בני נוער יהודים מחו"ל, המתמודדים עם אנטישמיות, הקשיבו להם, יעצו להם, תמכו זה בזה בתקופה מורכבת זו ושיתפו מחוויותיהם וחששותיהם. מהשיחות המשותפות נוצרו חיבורים מרגשים בין בני נוער מהתפוצות לנוער הירושלמי, אשר דיברו על מפגשים במציאות, כאשר הדבר יתאפשר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "התנדבות בני הנוער הירושלמים מרגשת מאוד, אך לא מפתיעה. העיר ירושלים התברכה ברוח הקהילתיות, ההתנדבות, האכפתיות ואהבת הזולת. זוהי הירושלמיות המפורסמת הבאה לידי ביטוי במספרם הרב של המתנדבים שפועלים ללא לאות, לילות כימים, בעזרה וסיוע בכל תחום אפשרי ובנתינה אין סופית. אני גאה בבני הנוער הירושלמים התורמים תרומה משמעותית לקהילה".

 פעילות חמ"ל בני הנוער – קרדיט: בני הנוער ולעיריית ירושלים

מהעירייה נמסר עוד: "מרגש לראות כי דווקא תכונות כמו עקשנות, חשיבה מחוץ לקופסא ואנרגטיות - הן אלה שממנפות ויוצרות את העשייה של הנוער למשהו ייחודי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה