בחורף הקרוב : מי יזכה להתחסן ?



במשרד הבריאות חוששים כי בהיעדר מספיק חיסונים לשפעת ייאלצו למיין ולקבוע מי יזכה להתחסן - ומי לא.במערכת הבריאות כבר מעריכים: חלקים ניכרים מהציבור כנראה שכלל לא יחוסנו

צילום המחשה: shutterstock

השבןע התקיימה שיחה בין מנהלי בתי החולים לבכירי משרד הבריאות ובה עודכנו המנהלים כי עד כה נרכשו רק 2.2 מיליון חיסוני שפעת וכי השאיפה היא להגיע ל־4 מיליון.

משרד הבריאות אמנם ממליץ רשמית על חיסונים נגד שפעת לכלל האוכלוסייה מעל לגיל שישה חודשים לקראת החורף, אך מגדיר את בני הגילאים מעל 65, בני הגילאים 65-45, ילדים עד גיל 5 ונשים בהיריון כקבוצות מועדפות לחיסון.

המשמעות: אוכלוסיות צעירות יותר מתחת לגיל 45 כנראה יתקשו להשיג חיסון.

ניסים אלון, מנכ"ל קופת חולים לאומית, ציין כי "ההתוויה תהיה שכל מי שנמצא בקבוצת סיכון לקורונה הוא זה שיקבל בעדיפות ראשונה חיסון לשפעת". הוא עוד אמר כי "רוב האוכלוסייה לא תחוסן השנה לשפעת, ואני מעריך שהביקוש השנה לחיסון יהיה גדול משמעותית מבשנים קודמות".

אחד האתגרים הצפויים לחורף הקרוב שעל הרופאים להבדיל בין שפעת  רגילה לקורונה , התסמינים הדומים של שני הנגיפים יחייבו את הרופאים בזיהוי מהיר ומדויק עד כמה שניתן, וזאת במטרה להימנע מאשפוז חולי קורונה במחלקות שאינן קורונה. עקב החשש הזה מזהירים בבתי החולים מפני תרחיש של מחסור בערכות הבדיקות המהירות לקורונה — וקוראים להצטייד בהן בהקדם. הערכות הללו אמנם יקרות יותר מערכות רגילות, אך מספקות תוצאה לבדיקת הקורונה תוך כשעה — זמן קצר באופן משמעותי לעומת הבדיקה הרגילה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה