"אין ספק שרמת התחלואה וקצב ההדבקות בארץ ובפרט במחוז ירושלים נמצאים בעלייה חדה מאוד”



עופר משולם, מנהל מחוז ירושלים במאוחדת, בראיון מיוחד על משבר הקורונה

עופר משולם, מנהל מחוז ירושלים במאוחדת



אין ספק שרמת התחלואה וקצב ההדבקות בארץ ובפרט במחוז ירושלים נמצאים בעלייה חדה מאוד. האינדיקצי
ה המדויקת ביותר למצב נקבעת על פי מספר החולים הקשים וכמות המונשמים וגם שם המגמה היא מדאיגה במיוחד" , אמר עופר משולם , מנהל מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת.  

מנהל המחוז עופר משולם שיסגור בעוד כחודשיים שנה בתפקידו, מוביל את המחוז של הקופה בתקופה הכי מורכבת ועמוסה שידעה הרפואה בישראל, בעשורים האחרונים.

משולם:" אנו ערוכים למספר תרחישים  ובכלל זה לכל עלייה ברמת התחלואה ומתאימים את עצמנו בכל זמן נתון למציאות בשטח, על מנת להעניק טיפול רפואי מרבי לחולי הקורונה בקהילה . אנו נותנים מענה לביקושים הרבים לבדיקות קורונה ומבצעים מדי יום במחוז ירושלים אלפי בדיקות במספר נקודות במחוז ובמתחמים ייעודים בשיתוף מד"א, כשנקודת הדיגום המרכזית נמצאת במרכז הרפואי הטורים. המעבדה הארצית שלנו הפועלת 24/7 מעניקהתשובות לרוב עד 48 שעות.

כמו כן אנו ממשיכים להגדיל משמעותית את הפריסה של נקודות הדיגום במחוז וזאת על מנת לספק את הביקוש האדיר לבדיקות ובכדי שהמבוטחים שלנו לא יצטרכו לנסוע מחוץ לשכונת מגוריהם בכדי לבצע אותן. אנו מנטריםאת החולים ומעניקים להם ליווי רפואי לאורך התהליך, גם בטיפולי בית כל עוד החולים אינם מוגדרים כחולים במצב קשה הנזקקים לטיפול רפואי בבית החולים".

איך אתם מתמודדים עם העומס הרב מול הקורונה?  

מאוחדת במחוז ירושלים נלחמת מסביב לשעון כנגד הקורונה ומשקיעה מאמצים ומשאבים אדירים במניעת ההתפשטות של הנגיף בקהילה. הצוותים הרפואיים והפרא רפואיים של מאוחדת הם לוחמים במלוא מובן המילה. הם נמצאים בלב הסערה, עובדים בלחצים בעומסים גדולים ותוך סיכון אישי, בכדי להעניק לכלל המטופלים את השירות הרפואי המקצועי והאיכותי ביותר. מגיע לכולם פשוט שאפו ענק . אנחנו בעיצומה של מלחמה כנגד הנגיף וכולנו פועלים בנחישות רבה ונותנים את הלב והנשמה.  

השקענו משאבים רבים בציוד מיגון לצוותים שלנו ואמצעי הגנה נוספים במרפאות השונות במחוז וכמובן מקפידים הקפדה יתרה על הנחיות משרד הבריאות . בנוסף, הצוותים שלנו מבצעים בכניסה לכל המרפאות טריאז' -תשאול וקבלה מקדימה של המטופלים, על מנת לזהות מראש חולים עם תסמינים לקורונה ולנטר אותם למתחמים הייעודים לכך ולמנוע ככל הניתן סכנת הידבקות של באי המרפאות שאינם חולים בנגיף.  

לצד המאבק בקורונה איך מצליחים להמשיך ולהעניק את השירותים הרפואיים שבשגרה ?

מאוחדת ממשיכה לקדם את שירותי הרפואה בקהילה ולהמשיך להעניק למטופליה מגוון רחב של שירותי רפואה מקצועיים כבשגרה ללא קשר לקורונה. חשוב לזכור שמלבד הקורונה ישנם עוד הרבה בדיקות וטיפולים הכרחיים וחשובים מאוד למטופלים שלנו ואנו בהחלט ממשיכים להעניק להם גם בעת זו קשת רחבה ומקצועית של שירותים רפואיים, פרא רפואיים ושירותים אדמיניסטרטיביים.

אנו מעמידים למטופלים שלנו מספר דרכים לקבלת טיפול רפואי המותאמים לתקופת הקורונה . אחת מהן היא הרפואה ההיברידית של מאוחדת שהפכה למבוקשת ושימושית במיוחד. הרפואה ההיברידית מאפשרת ביקור וידיאו בין הרופא למטופל באמצעות המחשב האישי או הנייד וכן לקבל שירותים דיגיטליים ומקוונים כדוגמת אבחונים, המלצות רפואיות ,מרשמים והתחייבויות מבלי לצאת מהבית ותוך מניעת סיכון להיבדקות.

לאור ההצלחה הגדולה של המודל ההיברידי השקנו לאחרונה את הרפואה הדחופה ההיברידית המאפשרת קבלת שירותי רפואה דחופה און ליין במקרים דחופים, בשעות הערב והלילה וכן בשבתות וחגים. השירות החדש כולל ביקור וידיאו של רופא המאבחן את מצב המטופל ומחליט על הפעולות הרפואיות הנדרשות. במצבים שיחייבו בדיקות ופעולות פיזיות יופנו החולים למרכזי הרפואה דחופה של מאוחדת או להמשך טיפול ברפואה בקהילה. הייחודיות שלנו ברפואה הדחופה ההיברידית היא שהטיפול הדיגיטלי מתנהל און ליין מול התיק הרפואי האישי של המטופל ומהלך הטיפול והאבחנות הרפואיות מתועדות בתיק האישי בו זמנית  ובכך נשמר הרצף הרפואי, מה שלא קיים כיום בביקור בחדר מיון. המטרה של השירות החדש היא למקסם את שירותי הרפואה בקהילה גם בהקשר של רפואה דחופה ולמנוע ככל הניתן את הצורך בהגעה מיידית לחדר המיון בבתי החולים.

 

החורף כבר בפתח ואיתו גם צפויה להגיע גם השפעת 

נערכנו לעונת החורף מוקדם מהרגיל עקב המצב וזאת על להיות מוכנים כראוי לחורף הקרוב עם תכניות ביצוע אופרטיביות. נערכנו עם הצוותים הרפואיים והמרפאות לתרחישים האפשריים העשויים להיות בחורף הקרוב. כך לדוגמא לקורונה ולשפעת ישנם תסמינים דומים ואנו נערכים למנוע את הבלבול שעלול להיווצר בקרב המטופלים בשל כך. כמו כן אנו פועלים כבר עכשיו להקטין ככל הניתן את הסיכונים הנלווים לעונת החורף בקרב אוכלוסיות בסיכון.  

כצעד ראשון בהתאם להנחיות משרד הבריאות התחלנו כבר בשלב זה במתן חיסונים כנגד השפעת לאוכלוסיות הסיכון ואנו בהחלט קוראים לאנשים הנמנים על קבוצות אוכלוסייה אלו להגיע ולהתחסן בהקדם, בתיאום מראש. אנו מבצעים את החיסונים במתחמים מבודלים על מנת להבטיח את בריאות המטופלים ולמנוע ככל הניתן את הסיכון בהידבקות בקורונה במהלך החיסונים. בנוסף, אנו מבצעים חיסונים כנגד השפעת גם לחולי קורונה במתחמים אחרים.    

 

באופן אישי , נכנסת לתפקידך כמנהל מחוז ירושלים לפני 10 חודשים , לא ככה ציפית שתהיה השנה הראשונה שלך בתפקיד

נכנסתי לתפקיד מורכב ומשמעותי עם אחריות רבה. נפלה בחלקי זכות גדולה לנהל את קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים, המהווה את המחוז הגדול והמשמעותי ביותר של הקופה בכל הארץ .מחוז ירושלים של מאוחדת המונה כ-3000 עובדים וכ-1000 רופאים ורופאות, מעניק שירותי רפואה למעלה מ-520 אלף מבוטחים בפריסה רחבה של כ- 100 מרפאות ומכונים במחוז ובבעלותנו בית החולים משגב לדך בירושלים.

כבר בתחילת הדרך הגיעה הקורונה והעצימה פי כמה וכמה את האינטנסיביות, האחריות  ואת האתגרים של התפקיד. אני רואה בכך שליחות אמיתית למלא את תפקידי דווקא בתקופה הזו. מדובר במאבק עולמי ולאומי וכולנו במאוחדת עובדים סביב השעון , יום ולילה ,בכדי לתרום את חלקנו במערכה הגדולה נגד הקורונה. אנחנו פועלים בנחישות ובמסירות רבה ולא מסתכלים על הקושי האישי אלא אך ורק על טובת הכלל. אנו מתמודדים עם מצבים מאוד לחוצים, מורכבים וקשים אבל כולנו נרתמים למאמץ הלאומי  במאת האחוזים בכדי לעבור את התקופה הזו על הצד הטוב ביותר ולדאוג לבריאות מטופלינו. בהזדמנות זו אאחל לכולנו חג שמח ובריאות שלימה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה