הממשלה אישרה במשאל טלפוני תיקון והארכה לתקנות שעת חירום ולתקנות שעת חירום. לפיהם: בוטל האיסור לקיים תפילה במבנה, בוטלו ההגבלות על טיפולים נפשיים וכן בוטל האיסור להפעלת מוזיאונים. בנוסף, על כל השבים מחו"ל להיכנס לבידוד למשך 14 ימים

צילום: shutterstock אילוסטרציה

להלן עיקרי התיקונים בתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות):

- בוטל האיסור לקיים תפילה במבנה. התפילה תתאפשר תחת מגבלות הכוללות עד 50 איש במבנה, תוך הקפדה על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם, עטיית מסיכות ומינוי ״נאמן קורונה״ לבית התפילה.

- בוטל הסעיף העוסק בתנאים לטיפול נפשי.

- בוטל האיסור על הפעלת מוזיאון. התיקון האמור לא יכלול הפעלת מתקנים או מוצגים לילדים שניתן לגעת בהם. מוזיאונים יפעלו בהתאם לכללי ה״תו הסגול״ הנהוגים בהפעלת מקום ציבורי ובכלל זה כניסת אדם לכל 15 מ״ר.

תוקף התקנות הוארך עד ליום ד׳, 3 ביוני, 2020.

להלן עיקרי התיקונים בתקנות שעת חירום (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה):

במסגרת התיקון נקבע כי חוזר מחו"ל יוכל לצאת ממעבר הגבול לבידוד בביתו למשך 14 יום (או למקום אחר העומד לרשותו), אם פירט, במסגרת התשאול שנערך לו בעת חזרתו ארצה, את מקום הבידוד העומד לרשותו ואת תנאיו, וכן התחייב בכתב שלא לנסוע בתחבורה ציבורית לביתו.

נציג משרד הבריאות רשאי להורות לחוזר לשהות במקום לבידוד מטעם המדינה אם השתכנע כי החוזר אינו יכול לקיים את חובת הבידוד במקום מגוריו או במקום אחר, או אם סירב החוזר לחתום על ההתחייבות או לדווח על מקום הבידוד.

תוקף התקנות עד ליום ג׳, 2 ביוני, 2020.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה