UX UI - האם זה באמת חשוב באתר שלנו?



UX UI הם ביטויים מקצועיים שמתייחסים לממשק המשתמש ולחוויית המשתמש באתרי אינטרנט. בשנים האחרונות הפכו המושגים האלו למהותיים ביותר בזמן תכנון ובנייה של אתרים. הסיבה לכך היא ההבנה הגוברת שחלחלה בתעשיות השונות שאתר אינטרנט הוא מכשיר שיווקי לכל דבר.

Pixabay

מכיוון שהאתר הוא ערוץ פרסום נוסף של העסק, חשוב מאוד להתייחס אליו ככזה ולהעניק לגולשים באתר את החוויה הטובה ביותר. חווית המשתמש באתר יכולה להשפיע על המוטיבציה של הלקוח לבצע רכישות בעסק – בין אם דרך האתר (במקרים בהם ניתן להזמין בו מוצרים) ובין אם מחוץ לעולם האונליין.

למה חשובה חוויית המשתמש באתר

כאשר בונים אתר חדש באמצעות חברת בניית אתרים מקצועית, נהוג כיום לשים דגש על חוויית המשתמש באתר ועל הנוחות של ממשק המשתמש. למעשה, כמו שיש חברה המתמחה בבניית אתרים מבחינה טכנולוגית, ישנה גם חברת UI שזוהי המומחיות שלה.

המצב האידיאלי הוא לשלב בין הדברים, וליצור אתר שיש בו גם קדמה טכנולוגית וגם חווית משתמש מצוינת. כפי שנאמר, מכיוון שהאתר הוא חלק מהגורמים המניעים לקוחות לפעולה לקנייה – חשוב שהמידע באתר יוצג באופן ברור, שהניווט בו יהיה קל, שיהיה מקום נוח להשאיר בו פרטי קשר ושיהיה קל לקנות בו אם מדובר בחנות וירטואלית.

כל הדברים האלו הם חלק מתכנון ממשק המשתמש וחווית המשתמש באתר. כאשר לקוח מגיע לאתר, הוא במקרים רבים יגבש דעה על העסק עצמו על פי השימוש באתר.

אתר שנראה טוב, שנוח להשתמש בו ושמציג מידע רלבנטי בצורה ברורה – יעשה רושם על הלקוח וייצור את התחושה שמדובר באתר של חברה מקצועית ועדכנית.

לעומת זאת, אם לקוח נכנס לאתר של חברה והוא מגלה אתר מיושן, שהוא לא מצליח למצוא בו את מה שהוא מחפש ושצריך לבזבז בו זמן רב על פעולות סרק – הוא לא רק ימהר לצאת מהאתר אלא גם עלול לגבש דעה שלילית על העסק עצמו.

 דוגמאות לשימוש נכון ב-UX UI

אחד הדברים החשובים ביותר, כשמדובר בחוויית המשתמש באתר, הוא צורת החלוקה של התוכן באתר. לשם כך יש ליצור קטגוריות ברורות ותפריטים מפורטים – שיסייעו לניווט באתר. הגולש צריך להבין בצורה מהירה קלה איך להגיע לתוכן שמעניין אותו. לשם כך צריך להימנע מעומס מיותר בדף הבית של האתר ולוודא שהתפריטים מסייעים לכוון את הגולש באופן מובן וברור.

דוגמא נוספת לשימוש נכון ב-UX UI היא מניעת גלילה מיותרת באתר. מחקרים מראים שגולשים לא אוהבים לגלול את התוכן יותר מדיי באתר. לכן, מומלץ להציג את התכנים בחלוקה למקטעים ברורים עם קישורים פנימיים שיקלו על הגולש להתמצא בתוכן.

UX UI בעידן המובייל

אנחנו חיים בעידן בו מחצית מהגלישה באינטרנט בעולם כולו מתבצעת במכשירים ניידים – טלפונים חכמים וטבלטים. המסך הקטן של המכשירים האלו מחייב התייחסות בפני עצמה מבחינת חוויית המשתמש באתר.

מדובר בנושא שיכול להיות קריטי. לקוח שגולש לאתר שאינו מותאם למובייל ולגודל המסך שלו – יתייאש מהר מאוד ועלול לצאת מהאתר תוך זמן קצר.

כאשר מדובר בהתאמה למובייל – יש צורך לדאוג לכך שהעיצוב יהיה רספונסיבי – כלומר, שהעיצוב ישתנה ויותאם על פי זיהוי של גודל המסך. מדובר בנושא חשוב ביותר, שיכול להשפיע בצורה משמעותית על יחס ההמרה של האתר ועל היכולת שלו למשוך לקוחות לעסק.

חווית המשתמש הכללית באתר היא משהו שחובה להתייחס אליו – גם בבנייה של אתרים עסקיים חדשים וגם באמצעות שיפור של אתרים קיימים – שלא קיבלו יחס לנושא זה בזמן בנייתם.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה