5 עובדות חשובות על מחלות לב



כולנו חוששים ממחלות לב, אבל מה בעצם אנחנו יודעים על הנושא? הנה 5 עובדות שאותן כדאי להכיר על מנת להתמודד טוב יותר עם התופעות הנפוצות

pixabay

הלב הוא כידוע האיבר הכי חשוב של גוף האדם. אז כפועל יוצא מכך, כולנו מבינים כבר מגיל צעיר עד כמה חשוב לשמור על הלב ולהיות ערניים לסימנים המעידים על אי ספיקת דם או בעיות לב. מצד שני, רק רופאים באמת מבינים את ההבדל בין סוגים שונים של מחלות לב.

אז כדי לעשות סדר בנושא ועל מנת לעזור לכם להפחית את הסיכוי לסבול מתופעה של דום לב או מחלות אחרות, אספנו 5 עובדות חשובות שאותן כדאי להכיר:

צריכת אומגה 3 מפחיתה תחלואה

צריכת דגים מפחיתה שכיחות של מחלות לב וכלי דם. ספציפית יותר, מדובר על אומגה 3 שקיימת בכמויות גבוהות כמעט בכל סוגי הדגים. כתוצאה מכך, המון רופאים ממליצים למשל לבני הגיל השלישי לצרוך אומגה 3 בדמות תוספי תזונה. אבל גם בגילאים צעירים יותר, כדאי לשקול לחיוב שילוב של טונה, סלמון וסוגי דגים אחרים בתפריט היומי.

המגדר משפיע על מחלות לב

יש שוני מסוים בין שכיחות מחלות לב אצל גברים ונשים. כיום כבר אפשר לומר בבירור שהמגדר משפיע על מחלות לב, או יותר נכון על הסיכוי לסבול מהן. בפועל, גברים נמצאים בקבוצת סיכון משמעותית יותר מנשים. אבל בעוד נשים מתלוננות בעיקר על אי נוחות בפלג הגוף העליון ועל כאבים בלסתות לרבות קוצר נשימה ועייפות, התלונות אצל גברים הן על כאבים בחזה.

אפשר לבצע השתלת לב מלאכותי

פתרונות רפואיים חדשים מאפשרים כיום לבצע השתלה של לב מלאכותי. זו למעשה משאבה חשמלית, שהמטרה שלה היא לסייע ללב למלא את תפקידו או לטפל בחולים שממתינים להשתלת לב בתור פתרון זמני. כמובן שחשוב לבחון כל מקרה לגופו על מנת לבדוק זמינות של השתלה כזו ואת מידת ההתאמה של הפרוצדורה הרפואית לצרכים של המטופל, אבל אלו חדשות מעודדות שתורמות למלחמה במחלות לב.

יש קשר בין הפרעות שינה לבין מחלות לב

אנשים שסובלים מהפרעות שינה נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול ממחלות לב, לעומת אנשים באותו גיל אבל ללא הפרעות שינה. זה מוכיח עד כמה השינה חשובה לגוף, מדוע צריך להקפיד על שינה רצופה מדי לילה ולמה כדאי להשקיע גם במיטה איכותית עם תמיכה אורטופדית שתמנע יקיצות לא רצויות או מוקדמות מדי.

מחלות לב נגרמות בגלל עישון סיגריות

אי אפשר להדגיש את זה יותר מדי: עישון מעלה את הסיכוי למחלות לב. זה נתון בדוק, מוכח וודאי שמשותף לגברים ונשים בכל העולם ובכל הגילאים. אז אם אתם מעשנים, עכשיו זה בדיוק הזמן להפסיק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה