5 סיבות לבטח את הרכב שלכם בביטוח מקיף



אילו בעיות פותר ביטוח מקיף לנהגי ישראל, עד כמה הן רלוונטיות גם עבור מכוניות ישנות, ולמה ביטוח חובה וצד ג' כבר לא מספיקים בימינו? מדריך זה יציג לכם את כל היתרונות והמגבלות

Shutterstock

משנה לשנה יותר קל לעשות ביטוח רכב בישראל: אפשר לעשות ביטוח בדיגיטל, דרך טפסים חכמים ואפליקציות, למצוא מבצעים נהדרים תוך דקות - ולצאת לכביש בראש שקט. אבל הביטוח לא נמדד בכמה קל לעשות אותו, אלא במה שמקבלים ברגע האמת: כשהמכונית נגנבת, נפגעת או חס וחלילה עוברת תאונה. וכל ישראלי יודע כמה שהחיים בארץ רנדומליים; סיבוכים בלתי צפויים הם מנת חלקו של כל אחד. תשאלו נהג שוויתר על ביטוח מקיף לרכב כי ביטוח חובה וצד ג' נראו לו די והותר - ואחרי תאונה גילה שיש לו הוצאות עצומות ובלתי צפויות. מדריך זה יציג לכם את הפער האמיתי, ואת יתרונות הביטוח המקיף - במיוחד בכבישי ישראל, ובמיוחד עכשיו.

מה ההבדל בין ביטוח מקיף וביטוח חובה?

ביטוח חובה הוא ביטוח בסיסי, הגדרה של החוק שמחייבת כל רכב להיות מבוטח כדי שיהיה מי שישלם פיצוי לנפגעי תאונות דרכים. מכאן שמו; בלי ביטוח חובה אסור לעלות על הכביש. מה מכסה ביטוח חובה? אך ורק נזקי גוף לנהג ולנוסעים, ולנפגעי צד ג' במכונית אחרת שנקלעה לתאונה. למעט תאונות, הביטוח הזה לא נוגע לשום דבר אחר שעלול לקרות למכונית.

ישנו גם ביטוח צד ג', שאינו חובה ומהווה הרחבה של טיפול במקרה תאונה: פוליסה זו תכסה גם נזקים סביבתיים, למשל פגיעה בתשתית עירונית, בחלון ראווה של חנות, בגדר של שכן; אלו נזקים מאוד נפוצים, שקל לשכוח מהם ולהיקלע לעלויות עצומות. מסיבה זו, ישראלים שעושים ביטוח חובה כמעט תמיד יוסיפו פוליסת צד ג'.

אז מה זה ביטוח מקיף?  למדנו שביטוח חובה וצד ג' מטפלים אך ורק בתאונות ואסונות שגרמו נזקים. אך יש עוד הרבה מאוד דברים שקורים אחרי תאונה, עולים הרבה כסף - והפוליסות לא יכסו: למשל, איך תגיעו למוסך? כמה יעלה לכם לתקן את המכונית שלכם? איך תסיעו את הילדים למסגרות עד שהתיקון יושלם, במונית? ולא רק: מה לגבי כיסוי תקריות אחרות, שכלל אינן קשורות לרכב אחר - למשל, אבן שעפה וניפצה לכם את השמשה? מה לגבי גניבת רכב? אלו רק כמה דוגמאות לבעיות שביטוח מקיף פותר לכם ברגע אחד, ושווה להכיר.

אילו בעיות פותר ביטוח מקיף לרכב?

  1. שירותי דרך ותמיכה לאחר תאונה. מלבד כיסוי תאונות ונזקים כמו ביטוח חובה וצד ג', המקיף סוגר לכם עוד מאה פינות: נהג עם ביטוח מקיף לרכב יוכל ליהנות משירותי דרך וגרירה, כיסוי לרכב חלופי במקרה של טוטאל-לוס, החלפת שמשות ומראות, טיפול אופטימלי במוסך הסדר מקצועי, ועוד דברים שהם חתיכת כאב ראש אחרי תאונת דרכים - דברים שעדיף לא לשלם אותם ולא להתעסק בהם, והביטוח פותר.
  2. מגבלות שקשורות לנהגים עצמם. ביטוח מקיף יתן לכם כיסוי זמני לנהג צעיר, וכיסוי לכל נהג שהוא מעל גיל 24, מה שיספק לכם תוספת גמישות בהפעלת המכונית.
  3. גניבה וניסיונות גניבה. עם החרפת המשבר הכלכלי, מזנק גם מספר גניבות הרכב ממש בכל פינה בארץ. ביטוח מקיף יפצה נהג שרכבו נגנב, ואף יכסה נזקים שנגרמו תוך נסיונות פריצה - שבירת חלונות, פירוק רכיבים ועוד.
  4. נזקי מזג אוויר. בכל חורף מתפרסמים בעיתונים ובמהדורות החדשות תיעודים של עצים שנפלו על מכוניות בגלל סופה בלתי צפויה, או מכוניות שטבעו בהצפה. וכל חורף אנו מסתכלים על המסך ואומרים "איזה מזל שזה לא אני"; בעל ביטוח מקיף יכול לדעת שגם במקרה של נזקי איתני הטבע יגיע אליו הפיצוי הנדרש.
  5. תמיכה למכונית בהתאמה אישית. לא לכל מכונית ישנם אותם הצרכים. למשל, בעלי רכב חשמלי עלולים להיתקע בלי סוללה בגלל נסיעה שהתארכה או הסתבכה, וכיסוי ביטוחי יאפשר להזמין גרר שיקח אותם על המקום לעמדת טעינה קרובה. בנוסף, כיסוי ביטוחי לרכב חשמלי יכלול טיפול בנזקים לעמדת הטעינה הביתית, ושירותי דרך מותאמים. הכיסויים הללו אינם ללא הגבלה ויש מספר הפעלות מקסימלי בכל שנת פוליסה, אך עדיין מדובר ביתרון ענק שחוסך כסף וכאבי ראש.

האם כדאי לעשות ביטוח מקיף לרכב ישן?

זו שאלה שרבים שואלים את עצמם לא פעם, במחשבה שפחות סביר שיזדקקו לכיסויים מתקדמים או מותאמים אישית. אבל גם מכונית ישנה חשופה לסיבוכים ובעיות כמו אוטו שהרגע יצא מהסוכנות, ואנו נמצאים בתקופה בה הסיכונים אף מתגברים.

למשל, ככל שהמשבר הכלכלי מחריף, כך עובדים הגנבים קשה יותר; הם אוהבים מכוניות שהן פופולריות וגונבים אותן כדי למכור חלפים, וישנם בארץ דגמים שנמכרים היטב שנה אחר שנה כך שגם אוטו בן עשר הוא טרף מבוקש מאי פעם.

מכוניות ישנות יותר גם לרוב מצוידות בפחות מערכות בטיחות אקטיביות, כמו בלימת חירום אוטונומית ורכיבים אחרים שנשענים על חיישנים למניעת תאונות. זה אומר שהסיכוי של רכב כזה להיקלע לתאונה יותר גדול, ולכן חשוב לעטוף אותו בפוליסה המתאימה שתוריד מכם עלויות ברגע האמת. 

בשורה התחתונה, לא מפתיע שיותר ויותר נהגים בוחרים לעשות ביטוח מקיף לרכב, כדי שלא להיתקע עם תשלומים כבדים לאורך זמן במקרי חירום. זיכרו שביטוח רכב הוא מוצר, ואפשר למצוא ביטוח מקיף במחירים תחרותיים מאוד או במסגרת מבצעים, ולצמצם דרמטית את העלות: למשל, חברת ביטוח ישיר מציעה רכב חלופי עד הבית במקרי גניבה או טוטאל-לוס, שירות דרך מורחב ועשיר ברכישת ביטוח מקיף לרכב חשמלי, פלוס שלושה חודשים מתנה ברכישת הפוליסה - ואפילו חבילת באנדל של ביטוח רכב וביטוח דירה במקום אחד, או ביטוח רכב וביטוח משכנתא. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה