5 טיפים לבחירת תחום בלימודי הנדסה



בחירת תחום לימודים בהנדסה יכולה לטמון בחובה החלטה חשובה אשר מחד תעצב את המסע האקדמי שלכם ומאידך תשפיע על איך יראה העתיד המקצועי שלכם.
אבל רגע לפני שנרשמים ללימודי הנדסה, אתם עתידים לגלות שיש לא מעט תחומים בעולם ההנדסה ושעליכם לבצע את הבחירה בתחום המתאים. אז איך עושים את זה? הרי חלק מהתחומים יכולים להיראות יחסית דומים? אז בכדי להקל עליכם ולו במקצת בקבלת ההחלטה, להלן חמישה טיפים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת תחום בלימודי הנדסה:

PEXELS

טיפ 1 – הכול מתחיל ונגמר במחקר

קחו לעצמכם קצת זמן והשקיעו אותו בכדי לחקור דיסציפלינות הנדסיות שונות. מטרת המחקר היא  לצורך קבלת הבנה של מושגי הליבה, המאפיינים של כל אחד מהתחומים המוצעים ואפשרויות הקריירה הרלוונטיות הטמונות בכל תחום שכזה.
מומלץ לבדוק את הקורסים והנושאים הספציפיים המוצעים בכל תחום – וזאת, בכדי לקבוע אם הם מתאימים לתחומי העניין, הכישורים והמטרות ארוכות הטווח שלכם.

טיפ 2 – הכניסו למשוואה את תחומי העניין, הכישורים וההעדפות שלכם

חשבו על תחומי העניין האישיים שלכם, התשוקות ותחומי ההנדסה שהכי מרגשים אתכם.  (הן מידע אישי מקדים והן בהתבסס על המידע שצברתם אחרי שיישמתם את הטיפ הראשון).
כדאי לשקול את סוגי הבעיות אותם אתם נהנים לפתור ואת הענפים אליהם אתה נמשך.
בחירת תחום שמתאים לתחומי העניין והתשוקות שלכם יכולה לספק סיפוק ומוטיבציה גדולים יותר לאורך הלימודים והקריירה העתידית שלכם.
לכן, כן כדאי לעשות איזו חשיבה מעמיקה ולהבין מהם התחומים שהכי מושכים אתכם – גם אם תגיעו לרשימה מצומצמת לדוגמא, הנדסת מכונות , הנדסת חשמל והנדסת מחשבים, דבר זה יקל עליכם את השלבים הבאים בדרך להחלטה.

טיפ 3 – העריכו את החוזקות והכישורים שלכם

בצעו הערכה  של החוזקות, הכישורים והיכולות שלכם זאת במטרה לזהות איזו דיסציפלינה הנדסית תמנף בצורה הטובה ביותר את אותן היכולות.
תוכלו לשאול את עצמכם שאלות כגון: האם אתם נוטים יותר למתמטיקה, פתרון בעיות, עיצוב, תכנות או עבודה מעשית?
הבנה מעמיקה ומקיפה של החוזקות שלכם יכולה לסייע לכם לבחור תחום שמתאים ליכולות הטבעיות ויאפשר לכם לשגשג.

טיפ 4 - חפשו הכוונה וייעוץ בנושא

ידע תמיד יכול להוות כמקור כוח אשר בכוח להכווין אתכם לעבר ההחלטות הנכונות. לכן, ההמלצה היא כן לחפש הכוונה ויעוץ בנושא מאנשי מקצוע אקדמיים, פרופסורים, מהנדסים בפועל ואנשי מקצוע בתחומי הנדסה שונים – זאת במטרה לאסוף תובנות ועצות.
יועצים אלו יכולים לספק מידע רב ערך על הדיסציפלינות השונות, מגמות התעשייה, סיכויי עבודה ומסלולי קריירה פוטנציאליים. אם יש את האפשרות הזאת כדאי לקחת חלק בירידי קריירה, אירועי נטוורקינג ושיחות בתעשייה – מדובר בפעולה אשר יכולה לסייע להתחבר לאנשי מקצוע ולהשיג הבנה טובה יותר לגבי תחומי הנדסה שונים.

טיפ 5 – קחו בחשבון את מידת הביקוש ומגמות עתידיות

זה אמנם חשוב לרדוף אחרי תחומי העניין והתשוקות שלכם ולנסות ולהבטיח בחירה בתחום אשר בכוחו לספק לכם תחושת סיפוק. יחד עם זאת, זה גם מועיל לשקול את הביקוש העתידי ואת מגמות השוק בהנדסה. כחלק מכך, יש לחקור את שוק העבודה הנוכחי והחזוי עבור דיסציפלינות הנדסיות שונות במטרה להבין את הביקוש לאנשי מקצוע בתחומים אלה. כדאי לשקול פרמטרים כמו: טכנולוגיות מתפתחות, יוזמות קיימות ומגמות גלובליות שעשויות לעצב את עתיד תעשיות ההנדסה.

אין כל ספק כי יישום 5 טיפים האלו (או לפחות חלק מהם) יסייע לכם במידה רבה לקבל את ההחלטות הנכונות ולבחור את תחום ההנדסה המתאים ביותר בעבורכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה